قباد طالبانی به همراه هیاتی از دولت اقلیم کردستان عراق با سفیر آمریکا در عراق دیدار کردند.

به گزارش سلام نو، هیاتی از دولت اقلیم کردستان عراق به سرپرستی «قباد طالبانی»، معاون نخست وزیر این منطقه صبح چهارشنبه با «متیو تولر»، سفیر آمریکا در عراق دیدار و گفت و گو کرد.

این هیات همچنین قرار است چندین نشست با مقام های دولتی و سیاسی در شهر بغداد پایتخت عراق برگزار کند.

تارنمای «شفق نیوز» در این باره به نقل از یکی از همراهان این هیات بدون اشاره به جزییات مذاکره با سفیر آمریکا نوشت که پس از ملاقات با تولر، چند دیدار شامل یک نشست مهم با «ثامر الغضبان» وزیر نفت و معاون نخست وزیر برای بحث در مورد مسائل برجسته میان بغداد و کردها و حقوق کارمندان اقلیم کردستان برگزار خواهد شد.

این هیات همچنین با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مکلف دیدار خواهد کرد و پس از آن با «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس، سپس با سید «عمار حکیم»، رئیس جریان ملی حکمت و «نوری المالکی»، رهبر ائتلاف دولت قانون ملاقات و گفت و گو می کند.

دفتر اطلاع رسانی قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که وی برای دیدار از بغداد پایتخت، سرپرستی هیاتی بلندپایه از دولت اقلیم کردستان را برعهده خواهد داشت.

«سمیر حورامی»، سخنگوی دفتر طالبانی اظهار کرد که هدف از این سفر ادامه نشست های قبلی هیات حکومت اقلیم کردستان با دولت فدرال است تا بتوان به راه حلی برای رفع اختلاف ها و مسایل برجسته میان اربیل و بغداد دست یافت.

در همین حال یک منبع آگاه به شفق نیوز گفته که بازدید این هیات به سرپرستی نخست وزیر اقلیم کردستان به درخواست رئیس دولت موقت کنونی، «عادل عبدالمهدی» انجام شده است.

اختلاف های اقلیم کردستان و دولت مرکزی پس اعلام اینکه اقلیم درآمدهای حاصل از فروش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت را به دولت فدرال پرداخت نمی کند، شدت یافته است.

دولت مرکزی عراق به نشانه اعتراض بودجه اقلیم کردستان را قطع کرد و این اقدام سبب شده دولت اقلیم از پرداخت حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی ناتوان شود.

در روزهای اخیر کارکنان بخش های مختلف اداری اقلیم کردستان عراق به نشانه عدم دریافت حقوق ماهانه خود دست به تحصن و اعتراض زدند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید