هیات حقوق بشر عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد کودکان زیر 18 سال از جمله محکومان پرونده‌های تروریستی شامل لغو مجازات اعدام می‌شوند.

به گزارش سلام نو، هیات حقوق بشر عربستان با انتشار بیانیه‌ای به شرح ابعاد مختلف حکم پادشاهی درباره لغو اجرای مجازات اعدام کودکان پرداخت.

به نوشته روزنامه سعودی عکاظ، هیات حقوق بشر عربستان در بیانیه‌ای تاکید کرد، حکم پادشاهی درباره لغو اجرای مجازات اعدام برای کودکان شامل تمامی مجرمانی است که هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال داشته‌اند از جمله محکومان پرونده‌های تروریستی.

این هیات تاکید کرد، طبق دستور صادر شده از سوی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، قانون نوجوانان صادر شده در سال ۲۰۱۸ در مورد کسانی اجرا می‌شود که پیش از صدور قانون جدید، به اعدام محکوم شده بودند و بر اساس آن، در صورتی که کودک یا نوجوان هنگام ارتکاب جرمی که مجازات اعدام در پی دارد، بین ۱۵ تا ۱۸ سال داشته، کافی است در کانون ویژه نوجوانان به مدت حداکثر ۱۰ سال نگهداری شود.

همچنین هیات یاد شده اعلام کرد، در حکم پادشاهی تمامی مسایل اجرایی مربوط به تبدیل مجازات اعدام نوجوانان به مجازات بازداشت در مراکز ویژه آنها از جمله نوجوانان محکوم به حبس‌های بالاتر از ۱۰ سال لحاظ شده‌اند و هیات تاکید دارد که هیچ کدام از این اقدامات اجرایی در اجرای این حکم مستثنی نیستند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید