۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 47117096

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی سه کشور کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند در مقابله با ویروس کرونا به پیروزی دست یافتند.

به گزارش سلام نو و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایزوستیا، کشورهای کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند موفق به مهار ویروس کرونا شده‌اند. این خبر را شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از کارشناسان گزارش داد.

این کارشناسان معتقد هستند در حالی که جهان درگیر مبارزه با شیوع کرونا است و بسیاری از کشورها صنایع خود را متوقف کرده و اقدامات محدود کننده‌ای را اعمال می‌کنند، مردم استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی به تدریج به زندگی قبلی خود بازمی‌گردند.

علاوه بر این، بازگشایی اقتصادها و رفع محدودیت‌ها باعث جذب بالای سرمایه‌گذاران در زمینه ارزهای ملی شده است که رکورد بالایی را ثبت کرده‌اند.

«کتی لیان»، کارشناس امور ارزی گفت: «نیوزیلند و استرالیا در کنترل کووید-۱۹ بسیار موثر و کارا بوده و برای راه‌اندازی مجدد اقتصاد خود آماده هستند. در واقع، آمادگی این کشورها برای از سرگیری فعالیت‌های خود به مفهوم آن است که آن‌ها از نظر بهبود اقتصادی یک گام از آمریکا جلوتر هستند و این به نوبه خود تاثیر بسیار مثبتی بر ارز آن‌ها می‌گذارد.»

کارشناسان بر این باور هستند که اوضاع کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند با سایر نقاط جهان تفاوت قابل‌توجهی دارد و بازگشت تدریجی چین به فعالیت‌های اقتصادی خود در تقویت اقتصاد این کشورها نیز بسیار موثر خواهد بود.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید