۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
کد خبر: 47039040

بوکس در سراسر دنیا بسیار شناخته شده است و برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند یا فرم بگیرند تبدیل به یک روند تناسب اندام بسیار محبوب شده است.در این مطلب قوانین ورزش بوکس را بیان می کنیم .

بیش از یک مشت

ورزش بوکس برخی از مشهورترین (و جنجالی ترین) ورزشکاران همه زمان ها را به وجود آورده است. نام هایی مانند محمد علی ، مایک تایسون و جورج فورمن مترادف با ورزش بوکس هستند. "تریلا در مانیلا" ، جدال بین محمدعلی و جو فرازیر در سال 1975 ، یکی از محبوب ترین رویدادهای ورزشی تاریخ محسوب می شود. این ورزش هنوز هم در سراسر جهان و ایالات متحده کاملاً رواج دارد و برخی مسابقات بوکس توسط میلیون ها نفر تماشا می شود .

بوکس همچنین برای افرادی که در تلاشند وزن کم کنند یا شکل بهتری پیدا کنند ، به یک برنامه تناسب اندام محبوب تبدیل شده است. اگر اعتقاد ندارید که بوکسینگ یک تمرین عالی است ، سعی کنید به سختی چیزی را به مدت سه دقیقه پشت سر بگذارید و بدانید که یک بوکس تمرینی چقدر عالی است و سخت!

ورزش بوکس دقیقا چیست؟

بوکس ورزشی است که هزاران سال به طول انجامیده و در سال 688 قبل از میلاد به یک رویداد رسمی المپیک تبدیل شده است حتی شواهدی از بوکس در مصر باستان وجود دارد. بوکس ورزشی مدرن شامل دو ورزشکار است که دستکش به دست می کنند و سعی می کنند حریف خود را به پایین و بیرون بزنند. این دعوا ها معمولاً سه تا دوازده دور به طول می انجامند و هر دور معمولاً سه دقیقه طول می کشد.

در صنعت تناسب اندام ، سالن های بدنسازی و بوکس های بی شماری در سراسر کشور وجود دارند که تقریباً هر کسی می تواند به آن بپیوندد. این نوع تمرینات معمولاً شامل انواع مختلف کیسه های مشت ، طناب پرش و سایر تمرینات متداول است که توسط بوکسورها انجام می شود.

این نوع ورزش های با شدت بالا در بوکس باعث می شود شکل عالی از ورزش هوازی باشد. ورزش هوازی نوعی ورزش است که شامل گروه های بزرگی از ماهیچه ها ، فشار بر سیستم قلبی عروقی (به روش مناسب) و افزایش تنفس فرد می شود. دوباره سعی کنید چیزی را به سختی که می توانید به مدت سه دقیقه پشت سر هم بزنید و خواهید دید که قلب شما به چه سرعت خواهد شد و نفس کشیدن چقدر سخت خواهد شد!

تمرینات بوکس نوعی تمرین هوازی است.

قوانین بوکس

چندین قانون مختلف وجود دارد که در بوکس حرفه ای رعایت می شود. برخی از موارد معمول عبارتند از:

یک داور در رینگ حضور دارد.

یک بوکسور نمی تواند کشتی بگیرد یا حریف خود را در آغوش بکشد.

اگر یک بوکسور با ضربات روبرو شود ، باید بدون کمک از افراد دیگر به تنهایی بلند شود.

بوکسورها با توجه به وزن خود طبقه بندی می شوند. (بوکسورها فقط در همان کلاس وزن با حریف می جنگند)

یک بوکسور که بر روی طناب آویزان است ، به صورت حذفی در نظر گرفته می شود.

یک بوکسور نمی تواند حریفی را که عقب افتاده است مشت بزند .

در درگیری های حرفه ای باید از 8 تا 10 اونس وزن داشته باشد .

یک بوکسور نمی تواند حریف خود را زیر کمر پانچ کند .

تمرین های بوکس اغلب شامل انجام چندین نوع مختلف از تمرینات بوکس به مدت سه دقیقه متوالی است.

تمرینات ورزش بوکس

بدیهی است این قوانین بوکس حرفه ای در مورد افرادی که تمرین  بوکس انجام می دهند به عنوان نوعی ورزش هوازی استفاده نمی شود. بسیاری از تمرین های بوکس شامل چندین ایستگاه مختلف است که نوع مختلفی از تمرین بوکس در هر یک وجود دارد. به عنوان مثال ، یک ایستگاه ممکن است شامل یک مشت زدن به کیسه باشد ، در حالی که ایستگاه دیگر شامل طناب پریدن است. بارها و بارها ، فرد تمرینات هر ایستگاه را به مدت سه دقیقه (همان طول دور بوکس) انجام می دهد ، یک استراحت کوتاه انجام می دهد ، سپس به تمرین ایستگاه بعدی می رود و آن را برای سه دقیقه دیگر انجام می دهد. این سکانس مشخص می کند که یک بوکسور در طی مبارزات واقعی چگونه خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید