مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:  بزرگترین کمک دولت پس از کرونا  تعطیلی پنج شنبه‌ها است .

به گزارش سلام نو، «سیدمصطفی فاطمی» با اشاره به این که تعطیلی پنج شنبه‌ها بزرگترین کمک دولت به صنعت گردشگری است، در این باره تصریح کرد: دولت می‌تواند اقدامات زیادی برای حمایت از صنعت گردشگری مانند کمک‌های بلاعوض، پیش خرید هتل‌ها و موارد مشابه را انجام دهد اما در شرایطی که کشورمان با کمبود منابع مواجه است، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها می‌تواند با احیا و ترویج دوباره سفر، بزرگترین کمک به صنعت گردشگری در شرایط کنونی باشد.

وی به تعطیلات پیوسته و نامتوازن در طول سال اشاره و تصریح کرد: ایجاد تعطیلات محدودی مانند عید فطر هر چند موثر است اما موقعیتی است که نمی‌تواند در توزیع سفر و بازه زمانی سفر موثر باشد، در حالی که تعطیلی پنج شنبه‌ها در این موقعیت بهترین عامل در توزیع زمانی و مکانی سفر محسوب می‌شود.

وی ایران و جیگودی را تنها کشورهای دارای تعطیلات یک روزه جمعه در جهان خواند و گفت: اغلب کشورهای دنیا تعطیلات دو روزه یا تعداد بیشتری تعطیلات رسمی دارند که این عامل کمک شایانی در توسعه گردشگری منطقه‌ای و داخلی این کشورها داشته است.

وی افزود: اگر دولت کمک کند و پنج‌شنبه‌ها تعطیل شوند، با برخورداری از این فرصت به کاهش مصرف انرژی و در عین حال افزایش راندمان کار و ایجاد نشاط اجتماعی و موارد دیگر کمک خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به این که افزایش تعطیلات کشورهای دارای رونق گردشگری از یک روز به دو روز و افزایش تعطیلات رسمی این کشورها در توسعه گردشگری داخلی آن‌ها موثر بوده است، گفت: کشورهای توسعه یافته‌ای با گردشگری‌های پویا و اقتصادهای پررونق گردشگری مانند انگلیس و استرالیا با احتساب تعطیلی پایان هفته، ۱۱۴ روز در سال شنبه‌ها و یک شنبه‌های تعطیل دارند و بعضاً این رقم در برخی از کشورهای گردشگرپذیر مانند فرانسه به بیشتر و تا  118 روز تعطیلی می‌رسد و این در حالی است که کشور ما فقط ۷۸ روز تعطیل دارد.

فاطمی افزایش تعطیلی را عامل رونق گردشگری این کشورها و کاهش بار مالی دولت دانست و گفت: اقتصاد گردشگری جبران کننده تعطیلات این کشورهاست چرا که گردشگری محرک سایر اقتصادها حتی صنایع در توسعه اقتصادی صادراتی است و علاوه بر آن توزیع سفر در این کشورها منجر به شناخته شدن و استفاده از تمام جاذبه‌ها شده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید