سریال «زیر خاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا و محصول گروه فیلم و سریال سیمافیلم از شنبه ششم اردیبهشت 1399، مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان از ساعت 22:15 بر روی آنتن شبکه یک رفته است، و با پخش تنها دو قسمت، این سریال به خوبی توانسته است جای خود را در دل مخاطبین باز کند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : سریال «زیر خاکی» از ششم اردیبهشت 1399 پس از اتمام فصل دوم سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی جایگزین این سریال شده است و هر شب راس ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می گردد و تکرار سریال نیز در سه نوبت ساعت ۲ تا ۲:۳۰ بامداد، ۱۰ تا ۱۰:۳۰ صبح و بین ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵ ظهر می باشد و همچنین این سریال راس ساعت ۲۴ هر شب از شبکه تماشا نیز پخش میگردد.

در برنامه کنداکتور عید صدا و سیما قرار بر این بود که سریال «زیر خاکی» از شبکه سه سیما و فصل دوم سریال «نون.خ» از شبکه یک سیما به طور همزمان در شب های ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش گردند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا وتوقف فیلمبرداری سریال «نون.خ»، مقرر گردید که فصل دوم سریال «نون.خ» پس از اتمام فصل ششم سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری در 14 قسمت بر روی آنتن شبکه یک سیما برود.

هرچند که در هفته گذشته خبرهای متعددی مبنی بر عدم پخش سریال «زیر خاکی» با توجه به حواشی به وجود آمده برای گوهر خیراندیش، شنیده می شد، اما گویا مسئولین سازمان صدا و سیما تصمیم به پخش سریال و کوتاه کردن نقش گوهر خیر اندیش در این سریال گرفته اند و طبق گفته بهرنگ ملک‌محمدی مدیر گروه فیلم و سریال سیما فیلم، برخورد قاطعی با این بازیگر سینما انجام خواهد شد.

سریال «زیرخاکی» ریشه طنز و موضوعی تاریخی دارد و داستان مردی را روایت می کند که به دنبال پیدا کردن زیرخاکی است و در این حین درگیر ماجراهایی خنده داری میشود و ...

این سریال در دو فصل سی قسمتی تولید خواهد شد و در دو دوره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب روایت میشود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فیلمبرداری  فصل دوم سریال«زیرخاکی»، پس از اتمام پخش فصل اول این سریال که چند شبی است آغاز شده انجام خواهد شد.

فیلمبرداری فصل اول این سریال که به موضوع اوایل انقلاب و اواخر دوره پهلوی می پردازد، از ۳۰ مرداد 1398 در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز و ۴ دی ماه  1398 در لوکیشن خانه‌ای قدیمی حوالی میدان قزوین به پایان رسیده است و محله باغ آذری تهران، خانه هایی در مرادآباد، شهرک غزالی، بیمارستان، کلانتری، پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد، جاده قم و ... از دیگر لوکیشن هایی هستند که این سریال در آنجا فیلمبرداری شده اند.

کارگردانی سریال «زیرخاکی» برعهده جلیل سامان کارگردان 50 ساله تلویزیون است که علاقه زیادی به تولیدات فیلم و سریال های تاریخی، آن هم بیشتر مربوط به دوره پهلوی دارد، وی پیش از این سریال های شاخصی نظیر ««ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» را در کارنامه هنری خود دارد و هر سه سریال همانند سریال «زیرخاکی» جدیدترین اثر وی، مضمون تاریخی دارند و به داستانی پر حادثه در بستر رویدادهای انقلاب می پردازد.

رضا نصیری نیا تهیه کننده سریال «زیرخاکی» در سریال «نفس» آخرین اثر جلیل سامان در قامت مدیر تولید با وی همکاری داشته است، سریال «نفس» در سه فصل به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی احمد کاشانچی آخرین اثر جلیل سامان در تلویزیون محسوب می شود که فصل اول آن در ماه مبارک رمضان 1396 روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

در سریال «زیر خاکی» بازیگران شاخصی نظیر پژمان چمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی‌فر، نادر فلاح، گوهر خیراندیش، امید روحانی و … به ایفای نقش خواهند پرداخت.

پژمان جمشیدی، بازیگر پر کار این روزهای سینما و تلویزیون نقش اصلی سریال «زیر خاکی» را برعهده دارد که به دنبال زیرخاکی است و دستگیری اشتباهی او در زمان انقلاب اتفاقات جالبی را در فیلم رقم می زند و نکته جالب این است که وی با چهار گریم متفاوت در این سریال به ایفای نقش خواهد پرداخت.

پژمان جمشیدی که پیش از این در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد، اولین تجربه هممکاری با هادی حجازی فر را به دست آورده بود و سریال «زیر خاکی» دومین تجربه همکازی این دو بازیگر سینما و تلویزیون محسوب می شود.

ژاله صامتی در سریال «زیر خاکی» نقش همسر پژمان جمشیدی را ایفا می کند، نکته جالب دیگر این است که ایرج سنجری همسر واقعی ژاله صامتی نیز در این سریال به ایفای نقش پرداخته است.

هادی حجازی فر دیگر بازیگر پر سینما و تلویزیون که پس از اتمام سریال «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی و یک وقفه دو هفته ای مجدد با سریال «زیرخاکی» میهمان خانه های مردم خواهد شد، سریال «زیر خاکی» دومین همکاری جلیل سامان و هادی حجازی فر محسوب می شود، این دو پیش از این در سریال «نفس» نیز با یکدیگر همکاری داشته اند.

دیگرعوامل اصلی سریال «زیرخاکی» عبارتند از: تهیه‌کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان،برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس:مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، صداگذاری و میکس: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید