۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 46919281

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور چند موشک را در آسمان دمشق منهدم کردند.

به گزارش سلام نو، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه صبح امروز (دوشنبه) اهداف متخاصمی را در آسمان اطراف دمشق رهگیری و منهدم کردند.

خبرنگار اسپوتنیک در سوریه گزارش داد، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه چندین موشک زمین به هوا را شلیک کردند که به این ترتیب حمله موشکی اسرائیل در حومه جنوبی دمشق دفع شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در حساب کاربری خود در فیسبوک گزارش داد، سامانه‌های دفاع هوایی چندین هدف متخاصم را در آسمان اطراف دمشق رهگیری و دفع کردند.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، ساکنان دمشق توانستند موشک‌های سوری که به دنبال اهداف متخاصمی بودند که از سمت مثلث سوری - لبنانی با منطقه جولان اشغالی (در دورترین نقطه جنوب شرق سوریه) می‌آمدند، مشاهده کنند.

یک مقام امنیتی به اسپوتنیک گفت: سامانه‌های دفاع هوایی حمله موشکی اسرائیل را در آسمان حومه جنوبی دمشق دفع کردند.

به گفته این منبع، حمله موشکی را جنگنده‌های اسرائیلی از آسمان لبنان انجام دادند.

این منبع امنیتی تاکید کرد، سامانه‌های پدافندی سوریه توانستند چندین موشک را قبل از رسیدن به اهداف خود ساقط و از شدت خسارات بکاهند.

بنا بر اظهارات این مقام امنیتی درباره میزان هجم حمله، دشمن اسرائیلی حدود هشت موشک را شلیک کرد که پنج مورد از آنها قبل از رسیدن به هدف‌شان ساقط و منهدم شدند.

سامانه‌های دفاع هوایی سوریه ۲۰ آوریل مانع حملات موشکی دشمن به یکی از مواضع نظامی در اطراف شهر تدمر (پالمیرا) در حومه شرقی حمص شده و تعدادی را منهدم کردند.

در آن زمان یک منبع امنیتی گفته بود: موشک‌های اسرائیلی قصد هدف گرفتن یکی از مواضع نظامی ما را در حومه شرقی حمص و مناطق جنوبی شهر پالمیرا داشتند که این حملات با سامانه‌های دفاع هوایی پاسخ داده شد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید