کیم جونگ اون در روزهای نخست سال 1984 میلادی به دنیا آمد. برادر او اگر چه سه سال از او بزرگتر بود اما کیم جونگ ایل پدر رهبر فعلی کره شمالی او را به جانشینی خود برگزید. این روزها بحث پیرامون فوت شدن یا نشدن کیم جونگ اون رهبر 36 ساله کره شمالی داغ است.

سلام نو – سرویس بین الملل: این روزها که بحث پیرامون فوت شدن یا نشدن کیم جونگ اون رهبر 36 ساله کره شمالی داغ است بد نیست نگاهی به سابقه سیاسی و خانوادگی او بیندازیم. کیم جونگ اون، دیکتاتور 36 ساله ای که رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره شمالی است.

به گزارش سلام نو، کیم جونگ اون در روزهای نخست سال 1984 میلادی به دنیا آمد. برادر او اگر چه سه سال از او بزرگتر بود اما کیم جونگ ایل پدر رهبر فعلی کره شمالی او را به جانشینی خود برگزید. برادر کیم جونگ اون در سال ۲۰۰۱ قصد داشت با یک پاسپورت جعلی وارد توکیو شود و به دیزنی‌لند برود با این حال در این مسیر ناکام ماند و از جانشینی پدرش هم محروم شد. کیم جونگ اون یک برادر ناتنی دیگر هم دارد که سیزده سال از او بزرگتر است.

دیکتاتوری در خانواده کیم سابقه ای بیش از کیم و پدرش دارد. پدربزرگ رهبر فعلی کره شمالی دیکتاتوری در کره شمالی را در دهه 1950 پایه گذاری کرد. کیم جونگ اون در 27 سالگی به قدرت رسید و در حال حاضر عناوینی چون دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده معظم ارتش خلق کره، و عضو پرزیدیوم پلیتبوری کمیته مرکزی حزب کارگران کره را کسب کرده است.

در هفت هشت سال اخیر یعنی درست یک سال پس از به قدرت رسیدن کیم جونگ اون پاکسازی های زیادی در کره شمالی اتفاق افتاد. یکی از معروف ترین آنها اعدام شوهرعمه اش بود. جانگ سونگ تائک به عنوان شوهرعمه کیم جونگ اون نفوذ زیادی در قدرت داشت و بسیاری او را از پایه های قدرت در کره شمالی می دانستند. همین کیم را نگران می کرد و به همین خاطر به اتهام رشوه خواری و کودتا علیه حکومت اعدام شد. اعدامی که مشخص نشده به چه نحوی اتفاق افتاده است اما سه روایت در این باره از همه مشهور تر است و توسط رسانه ها منتشر شده است. شلیک گلوله، دریده شدن در قفس توسط ۱۲۰ سگ که به مدت پنج روز گرسنه نگه داشته شده بودند و سوزانده شدن توسط آتش‌افکن سه روایت متفاوت درباره اعدام او هستند.

این اعدام ها در ابتدای حکومت کیم جونگ اون ادامه پیدا کرد و کیم افرادی که جوان تر بودند و به باور او وفاداری بیشتری نسبت به کیم داشتند را بر مسندهای مختلف قرار داد. انتخابات آزاد در کره شمالی تحت نظر کیم جونگ اون شبیه به یک شوخی است. رسانه ها همگی زیر نظر حکومت کار می کنند و زندانی های زیادی در اردوگاه های کار در این کشور هستند.

افراد جوان و وفاداری که به جای اعدامی ها برگزیده شدند توسط خواهر کیم جونگ اون یعنی کیم یو جونگ اداره می شوند. او که هم اکنون تنها 32 سال دارد  در سال ۲۰۱۷ در سن ۳۰ سالگی به عضویت دفتر سیاسی حزب حاکم درآمد. او که در حال حاضر مدیر شعبهٔ تبلیغات حزب کارگران کره است، بیشترین شانس را برای در دست گرفتن حکومت پس از کیم جونگ اون دارد.

یک روزنامه ژاپنی مدعی شده از سال 2019 کره شمالی در حال تهیه برنامه اضطراری برای انتقال قدرت است که طبق آن در صورت ضرورت به جای کیم جونگ اون، رهبر فعلی، خواهر کوچکتر وی کیم یونگ جونگ در رأس رهبری این کشور قرار خواهد گرفت . باید منتظر ماند و دید شایعات درباره مرگ کیم جونگ اون رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد باید دید آیا کیم یونگ جونگ تغییری در رویه فعلی کشور استبدادزده کره شمالی اعمال خواهد کرد یا خیر؟ هر چند پاسخ این سوال احتمالا منفی باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید