از میان مدیران احمدی‌نژاد حمیدرضا حاجی بابایی، فریدون عباسی، علی نیکزاد و شمس‌الدین حسینی چهره‌هایی هستند که شانس رقابت برای ریاست مجلس را دارند، به ویژه حمیدرضا حاجی بابایی که پیش از این نیز میل به کسب این صندلی داشت.

سلام نو – سرویس سیاسی: حرف امروز و دیروز نیست. از مدت‌ها پیش از انتخابات مجلس از حضور احمدی‌نژادی‌ها در مجلس حرف زده می‌شد. یاران و مدیران سابق محمود احمدی‌نژاد که با تمام حرف و حدیث‌ها و با تمام فاصله گرفتن‌ها هم‌چنان احمدی‌نژادی هستند و به رئیس جمهور سابق وفادار.

حالا پس از ورود به مجلس اندک اندک پیوندهای قدیمی احیا می‌شود و آنانی که تا چند وقت پیش در پستو از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند دوباره علم دوستی با او را بلند می‌کنند.

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت دهم با اشاره به حضور پررنگ مدیران احمدی‌نژاد در مجلس به دنیای اقتصاد می‌گوید:

اغلب مدیران شاخص دولت نهم و دهم که نامزد انتخابات مجلس شدند رای آوردند. در همین مجلس ۸ عضو کابینه دولت نهم و دهم، ۹ استاندار، تعداد قابل‌توجهی از معاونان وزرا، فرمانداران و مدیران دوره احمدی‌نژاد رای آوردند و از منتخبان مجلس یازدهم هستند. می‌توانم بگویم که بالغ بر ۵۰ نفر هستند.

او می‌گوید وقتی مردم به این طرز تفکر اعتماد کرده‌اند چرا آن‌ها نباید دوباره جمع شوند؟ به ویژه اینکه برخی دیگر از منتخبان مجلس جدید نیز “با سنجش سلوک رفتاری و عملکردی مدیران دولت نهم و دهم، نسبت به همکاری و همگرایی" با آن‌ها ابراز تمایل کرده‌اند.

حسینی تایید کرد که آن‌ها حتما نامزدی مشخص برای انتخابات رییس مجلس شورای اسلامی خواهند داشت و هم اکنون در حالی رایزنی هستند تا ببینند چه کسی مناسب‌تر است.

از میان مدیران احمدی‌نژاد حمیدرضا حاجی بابایی، فریدون عباسی، علی نیکزاد و شمس‌الدین حسینی چهره‌هایی هستند که بنای رقابت برای ریاست مجلس را دارند، به ویژه حمیدرضا حاجی بابایی که پیش از این نیز میل به کسب این صندلی داشت.

نیکزاد امیدوار است با حمایت مدیران سابق احمدی‌نژاد و نمایندگان ترک زبان پا به میدان رقابت با قالیباف بگذارد. او به خوبی می‌‍داند که شمس‌الدین حسینی با وجود سابقه وزارت حتی برای ریاست کمسیون اقتصادی هم شانس کمی در اختیار دارد و فریدون عباسی با وجود برخی حمایت‌ها برای ریاست مجلس شانسی ندارد. در نتیجه او در کنار حاجی بابایی گزینه اول احمدی‌نژادی‌ها خواهند بود و او می‌تواند با تکیه بر ترک زبان‌ها گوی سبقت را برباید.

پیش از این صادق زیباکلام بارها در گفت‌وگوهای خود از ظهور دوباره افراطی‌ها می‌گفت و تاکید می‌کرد که احمدی‌نژادی‌ها و رادیکال‌ها نبض مجلس جدید را در دست می‌گیرند. هرچند چهره‌های نزدیک به این جریان بارها این نظر را رد کردند اما به نظر می‌رسد یاران رئیس جمهور سابق چراغ خاموش در حال یارکشی و نقشه کشیدن برای فتح مجلس هستند.

اما آیا احمدی‌نژاد در این مسائل نقشی دارد؟ چهره‌های نزدیک به رئیس جمهور سابق از جمله بهمن شریف‌زاده و علی اکبر جوانفکر بارها نقش‌آفرینی احمدی‌نژاد در پشت صحنه چنین رخ‌دادهایی را تکذیب کردند و گفتند با وجود این که مدیران سابق دولت او ستون فقرات این جریان هستند شخص احمدی‌نژاد دخالت و نظری در این موارد ندارد.

این حرف چندان هم بی ربط نیست. احمدی‌نژاد مایل نیست خود را در مسائلی مانند مجلس خرج کند، هرچند از مطرح شدن نامش و آماده شدن زمینه برای حضور دوباره‌اش در سیاست ایران خشنود می‌شود و امیدوار است با چنین رخ‌دادهایی بتواند خود را بار دیگر ثابت کند و مجوز حضور در زمین رسمی سیاست را از حاکمیت بگیرد.

با این همه و با وجود اتحاد احمدی‌نژادی‌ها آن‌ها کار بسیار سختی برای فتح بهارستان در پیش دارند. از یک طرف قالیباف و لابی‌های گسترده‌اش وجود دارد و از طرف دیگر نفوذ لاریجانی و البته طیف نزدیک به دولت که حتما در هر رقابتی هر کسی را به یاران محمود احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید