یک مطالعه جدید نشان داده است که پزشکان اندکی قبل از فوت، نتوانستند علائم سکته قلبی را در هزاران بیمار تشخیص دهند.

در حالی که در این مطالعه کاملاً واضح است، مراحلی وجود دارند که می توانید برای کاهش خطر حمله قلبی انجام دهید. رژیم غذایی سالم و ورزش منظم بهترین سلاح برای مبارزه با بیماری های قلبی هستند. تحقیقات نشان می دهد که افراد متناسب بیشتر از همسالان سنگین وزن خود، از حمله قلبی جان سالم به در می برند. استرس کمتر نیز کمک خواهد کرد، زیرا بین استرس و سکته های قلبی ارتباط قوی وجود دارد. اگر درد قفسه سینه، تهوع، تنگی نفس، خستگی یا علائم کمتر شناخته شده قلبی را تجربه کرده اید، یک آسپرین خورده و سریعاً با شماره 115 تماس بگیرید.

چرا پزشکان علائم هشدار دهنده حمله اولیه قلب را از دست می دهند؟

یک مطالعه جدید از کالج امپریال لندن نشان می دهد که علائم اولیه هشدار دهنده حمله قلبی در حدود 16 درصد از افراد متوفی، تشخیص داده نشده است.

در یک مطالعه، سوابق تمام  446،744 بیماران  بستری شده دربیمارستان خدمات ملی بهداشت (NHS) بین سال های 2006 تا 2010 را که حملات قلبی داشته  و همچنین 135.950 مرگ و میر حمله قلبی در همان مدت زمان مورد بررسی قرار گرفت. محققان همچنین بررسی کردند که آیا بیمارانی که بر اثر حمله قلبی درگذشتند، در چهار هفته قبل از فوت، اصلاً در بیمارستان بستری شده اند یا خیر؟ اگر چنین باشد، آیا علائم حمله قلبی به عنوان تشخیص اصلی یا علت اصلی آن ذکر شده است. یا اصلاً ثبت نشده است.

بررسی نتایج تحقیقات

محققان دریافتند که در چهار هفته قبل از مرگ 16٪ از 135.950 مورد حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند اما علائم حمله قلبی در سوابق آن ها ذکر نشده است. همچنین نگران کننده این واقعیت بود که علائم هشدار دهنده اولیه مانند غش، درد قفسه سینه و تنگی نفس در برخی از بیماران تا یک ماه قبل از فوت مشاهده شده بود، اما به دلیل اینکه در آن زمان لزوماً صدمه ای به قلب آن ها وارد نشده است، پزشکان نتوانسته بودند علایم را به هم ربط دهند.

علاوه بر این، محققان دریافتند بیمارانی که حملات قلبی آن ها به عنوان تشخیص ثانویه مشخص شده است، دو تا سه برابر بیشتر از بیمارانی که علت اصلی پذیرش آن ها در بیمارستان حمله قلبی بود، جان خود را از دست دادند.

مجید عزتی، استاد دانشکده بهداشت عمومی کالج امپریال در این مطالعه اظهار داشت که وی و همکارانش هنوز مطمئن نیستند که چرا پزشکان علائم هشدار دهنده اولیه را از دست می دهند. به همین دلیل تحقیقات دقیق تری باید انجام شود تا توصیه های مناسب و کارآمد صورت گیرد. این ممکن است شامل راهنمایی های به روز شده برای متخصصان مراقبت های بهداشتی، تغییر در فرهنگ بالینی یا اجازه پزشک به زمان بیشتری برای معاینه بیماران و بررسی سوابق قبلی آن ها باشد.

پیشگیری از حمله قلبی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید