رییس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد مقدمات بازگشت دانشجویان فلسطینی از ترکیه به کشورشان به دلیل جلوگیری از شیوع ابتلا به ویروس کرونا فراهم شده است.

به گزارش سلام نو، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت به منظور جلوگیری از شیوع ابتلا به ویروس کرونا مقدمات بازگشت دانشجویان فلسطینی از این کشور فراهم شده است .

«رجب طیب» اردوغان رئیس جمهور ترکیه این مطلب را در تماس تلفنی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با وی که به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان انجام شد، بیان کرد.

اسماعیل هنیه در این گفتوگوی تلفنی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به «رجب طیب اردوغان» تبریک گفت و افزود: از خدا می‌خواهیم در زمانی که کرونا همه گیر شده است، امت [ اسلامی ] را حفظ و قدس ما را آزاد کند و همه باهم در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

در این گفت و گوی تلفنی رئیس دفتر سیاسی حماس تحولات سیاسی به خصوص موضوعات مرتبط با مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

اسماعیل هنیه همچنین از رئیس جمهور ترکیه بخاطر ارسال کمکهای پزشکی و بشردوستانه به مردم فلسطین که برای مقابله با کرونا ارسال می‌شود، تشکر کرد و آن را نشانه مواضع خوب و شرافتمندانه ترکیه در قبال فلسطین و مردم آن دانست.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز از ارسال کمک‌های پزشکی کشورش به غزه و کرانه باختری خبر داد و افزود: این کمک‌ها تا پایان هفته به این مناطق خواهد رسید.

وی همچنین از فراهم شدن مقدمات بازگشت دانشجویان فلسطینی از ترکیه به وطنشان خبر داد.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون ۴۸۴ نفر در فلسطین به این بیماری مبتلا شده و به همین دلیل چهار تَن جان خود را از دست داده‌اند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید