زیبایی از جمله چیزهایی است که برای همه انسان ها از جمله خانم ها مهم بوده است. از این رو تلاش خود را برای حفظ و بهبود آن می کنند. در زمان های گذشته که هنوز از مواد دارویی و مراقبت های شیمیایی خبری نبود افراد برای داشتن پوست سالم و زیبا از گیاهان و روغن ها استفاده می کردند. با گذشت زمان گیاهان جای خود را به کرم ها، لوسیون ها، شامپو ها و سرم ها دادند. از این رو استفاده از آن ها رواج یافت.

ما در این مطلب تلاش خود را کرده ایم تا با راهکارهای ساده و راحت این امکان را به شما بدهیم تا از محصولات شیمیایی کمتر استفاده کنید و پوست سالم و زیبا داشته باشید.

5 میوه برای زیبایی و مقابله با پیری

1. سیب

سیب از بهترین میو هایی است که خداوند در اختیار انسان ها قرار داده است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین c است. به همین دلیل به کاهش التهاب بدن، تشکیل بافت جدید برای پوست کمک می کند. این میوه سالم در درمان اختلالات پوستی نقش قابل توجهی دارد.

با این میوه خوشمزه میتوان ماسک های زیادی درست کرد. ما در اینجا به یکی از آن ها اشاره می کنیم. برای این کار یک عدد سیب، دو قاشق سوپخوری عسل کافی است. بهتر است که هسته سیب ها را گرفته وله کنید. عسل را به مخلوط خود اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب نیم ساعت در یخچال استراحت کند.بعد با ضربه انگشتان آن را به صورت خود بزنید وبعد از گذشت 20 دقیقه با آب ولرم صورت خود را بشویید. . این ماسک بهترین راه برای جلوگیری و درمان چین و چروک صورت و باعث تازگی و تقویت پوست است.

2. توت فرنگی

توت فرنگی این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان  است.به همین دلیل به محافظت از بدن در برابر آسیب های سلولی و کاهش تولید ملانین که باعث بوجود آمدن لکه های تیره بر روی صورت است کمک می کند. اسید ال-اسکوربیک موجود در این میوه نیز برای سلامت و ایمنی پوست نقش حیاتی دارد. با این میوه می توان ماسک های زیادی درست کرد که ما به یکی از آن ها اشاره می کنیم.

ابتدا چند توت را شسته و له کنید.مقداری عسل به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر یک دست در آید. می توانید یک قاشق روغن زیتون نیزاضافه کنید. ترکیب بدست آمده را روی صورت خود بگذارید و ماساز دهید. بعد از گذشت 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. با این کار به جوانسازی پوست خود کمک کرده اید.

3. انگور قرمز

انگور این میوه بهشتی سرشار از رزوراترول است که این آنتی اکسیدان قوی برای جلوگیری از پیری زودرس سلول ها، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک قابل توجهی می کند.

آب انگور خود می تواند پوست را روشن وتقویت کند برای این کار کافی است که کمی پنبه را با انگور خیس کرده و به صورت خود بمالند و بعد از ده دقیقه صورت را با آب ولرم بشویند.

4. انار

انار این میوه که از زمان های قدیم یک گیاه پزشکی بوده سرشار از پالپ اسیدی وقرمز ویتامین C  و عوامل ضد التهابی است. که نقش مهمی برای تشکیل کلاژن و باززایی سلولی دارد. خاصیت دیگر این میوه بی نظیر این است که از آسیب پوست در برابر آلودگی پرتوهای مضر فرابنفش محافظت می کند. انار را دانه کنید بهتر است از انار های قرمز استفاده کنید بهتر است . دانه های این میوه بی نظیر را در ظرفی که عمق مناسبی دارد له کنید.آب به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و ماشاژ دهید. برای جواب دهی بهتر می توانید دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

5. موز

موز این میوه پرخاصیت استوایی دارای خواص زیادی برای سلامتی ازجمله پوست و مو است. وجود پتاسیم در این میوه به‌سلامت قلب و کنترل فشارخون کمک قابل‌توجه ایی می‌کند. سرشار از انرژی است. ویتامین َa موجود در این میوه رطوبت ازدست‌رفته  پوست  را برگرداننده و به بهبود پوست آسیب‌دیده، خشک و کدر کمک می‌کند. برای این کار موزی که خوب رسیده باشد را له کنید به‌طوری‌که خمیری یکدست به دست بیاید، آن را روی پوست خود بگذارید و بعد از گذشت 20 دقیقه صورت خود را آبکشی کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید