دانشمندان چینی در جریان پژوهش های خود دریافته اند که ویروس کرونا حداقل 33 بار جهش پیدا کرده است و همین تحولات ژنتیکی آن را به ویروس خطرناک تبدیل کرده است.

به گزارش سلام نو، تحقیقات دانشمندان چینی بر روی تغییرات جهشی فراوان ویروس کرونا هشداری برای سازندگان واکسن این ویروس خطرناک است.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز پنجشنبه گزارش کرد که دانشمندان چینی در جریان پژوهش های خود به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا دستکم ۳۳ بار جهش داشته است.

گروهی از دانشمندان دانشگاه «جه جیانگ» واقع در شرق چین پس از پاره ای تحقیقات متوجه شدند که ویروس کرونا بیش از ۳۰ بار از لحاظ ژنتیکی دچار دگرگونی شده است.

آنها افزوده اند یکی از علت هایی که کرونا را در نقاط مختلف جهان به ویروسی مرگبارتر تبدیل کرده و در برخی جاهای دیگر مخاطرات آن کمتر بوده ، همین تحولات ژنتیک است.

تحقیقات این دانشمندان هشداری برای کسانی است که روی ساخت واکسن کرونا کار می کنند زیرا جهش ها و دگرگونی های ژنتیک می تواند در آینده تاثیرات برخی از این واکسن ها را از بین ببرد.

یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی خانم «لی لان جیان» بوده است پزشک و متخصص بیماری های همه گیری که ظاهرا اولین کسی بوده که پیشنهاد قرنطینه کامل شهر ووهان اولین کانون شیوع ویروس کرونا را داده است.

برای این تحقیقات نمونه هایی از ۱۱ بیمار گرفته شده و به بیمارستانی در شهر هاربین در شرق چین فرستاده شده است.

گزارش روزنامه ساوت چاینا از این تحقیقات حاکی است که مرگبارترین نوع جهش کرونا در اروپا بوده و نوعی خفیف تر از آن در بخش هایی از آمریکا شامل واشنگتن مشاهده شده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید