بچه ‌دار شدن اقدامی بزرگ و مهم است. اگر تصمیم شما برای داشتن فرزند قطعی است، برای گذراندن یک بارداری همراه با آرامش و در نهایت داشتن فرزندی سالم، لازم است اقدامات مهمی را پیش از باردار شدن انجام دهید. در این جا نکاتی که زنان باید قبل از بارداری بدانند، آورده شده است.

از استعمال سیگار و مواد مخدر قبل از بارداری خودداری کنید

همه افراد می دانند که ادامه دادن به استعمال سیگار و مواد مخدردر طول بارداری ایده بسیار بد و خطرناکی است. باید ماه ها قبل از بارداری سیگار را متوقف کنید. با این حال، بسیاری از خانم ها به اشتباه معتقدند که این عادت بد فقط به محض فهمیدن باردار باید متوقف شود. این موضوع می تواند دقیقاً به همان اندازه که در بارداری تأثیر می گذارد روی باروری نیزتأثیر گذار باشد. اغلب توسط پزشکان و متخصصان باروری توصیه می شود که زنان باید قبل از باروری سیگار کشیدن را متوقف کنند. این می تواند به بهبود تناسب اندام و باروری کمک کند و همچنین احتمال بارداری را تا حد زیادی بهبود بخشد.

تنها سابقه خانوادگی خوب در زمینه بارداری کافی نیست

بسیاری از زنان فکر می کنند که هیچ مشکلی برای برای باردار شدن ندارند زیرا تاریخچه خانوادگی آن ها سابقه خوبی از بارداری ها را نشان می دهد. به عنوان مثال، مادر و مادربزرگ آن ها ممکن است به راحتی باردار شده و زایمان کرده باشند. درست است که تاریخچه خانواده تا حدودی در باروری تأثیر می گذارد، اما تعیین کننده خوبی نیست. ممکن است شما با یک وضعیت باروری متولد شوید یا دچار STD شوید.  این عوامل می تواند بارداری را بسیار دشوار کند، حتی اگر سابقه خانوادگی شما قوی باشد.

از انجام تمرینات شدید قبل از بارداری خودداری کنید

اعتقاد بر این است که افزایش تمرینات در طول هفته ورزش می تواند احتمال باردار شدن را بهبود بخشد. به همین سادگی نیست. درست است که زنانی که تناسب اندام خوبی دارند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند سریع تر باردار می شوند،  اما ورزش زیاد برای ایجاد تناسب می تواند تأثیر مخربی بر باروری داشته باشد.

شرکت در بسیاری از فعالیت های شدید ورزشی در واقع می تواند توانایی بدن را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، هنگامی که در تلاش برای باروری هستید، باید شدت تمرینات خود را کاهش دهید . به علاوه، باید در نظر داشته باشید که ورزش و تناسب اندام درمان جادویی برای رفع ناباروری نیست. اگر در تخم ها و اسپرم ها مشکلی وجود داشته باشد، مهم نیست که شما یا شریک زندگی تان چقدر تناسب اندام دارید، باید برای رفع مشکل با پزشک و متخصص زنان مشورت کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید