نوآوری نیروی محرک توسعه و پیشرفت است. در این عصر مدرن، بدون نوآوری، در انجام کارهای ساده روزمره مانند کار با  تلفن هوشمند، قهوه ساز و کارت های اعتباری و پرداخت بدهی با مشکل مواجه خواهید شد. اما تعداد زیادی از این  نوآوری ها در ابتدا یا در زمان ورود به بازار شکست خواهند خورد. ممکن است، از خود سوال بپرسید، این موارد شکست خورده کجا می روند؟

موزه عدم موفقیت

موزه عدم موفقیت در هلسینگبورگ سوئد واقع شده است، جایی که کالاها و خدمات ناکام جمع آوری و به نمایش گذاشته می شوند. این مجموعه روز به روز در حال رشد است و شامل تعداد زیادی از آیتم های جذاب می باشد. اما هر خرابی باعث نمی شود تا در ویترین این موزه دیده شود. حتی شکست ها با دقت انتخاب می شوند، به همین دلیل این موزه هفتاد مورد از جالب ترین موارد شکست خورده را از سراسر جهان گزینش کرده، تا بینش بی نظیری از تجارت پر مخاطره نوآوری به نمایش بگذارد.

در اینجا چند مورد از اشیائی که در موزه عدم موفقیت قرار دارند آمده است.

1. اپل نیوتن

اینها اولین سری از PDAS بودند که در سال 1993 توسط شرکت اپل تولید شد که پلت فرم نیوتن را اجرا می کرد. اما با کم رنگ شدن این فناوری آن ها شکست خوردند.

2. نای پلاستیکی

پائولو مکشیارینی یک جراح سینه و محقق سابق در زمینه طب ترمیمی است که از آن زمان تا کنون مورد بی اعتباری  قرار گرفته است. وی هنگامی که به طور غیر اخلاقی کاشت نای پلاستیکی را بر روی بیماران تقریبا سالم انجام داد، به تحقیقات ناشایست و رفتار نادرست متهم شد، این کار او منجر به فوت هشت نفر از این افراد شد.

Google Glass. 3

این احتمالاً موردی است که بیشتر ما درباره آن شنیده ایم. این دوربین های شبیه به عینک یک شکست در بازار تجاری  بودند.

موارد ذکر شده بخش کوچکی از اشیاء جالب داخل  موزه هستند. شما می توانید، دوچرخه پلاستیکی، DVD های یکبار مصرف  و موارد دیگر را نیز در این موزه  ببینید. متصدی موزه می گوید شکست های ما همیشه به عنوان یک چیز منفی تلقی نمی شود، زیرا آن ها می توانند برای موفقیت های بعدی  قدم های اساسی باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید