۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 46348843

برگ بو گیاهی سبز و خوشبو است که در مناطق گرم رشد می کند. این گیاه از مقاومت خوبی برخورداربوده و در مزارع و زمین های مختلف با شرایط آب وهوایی گوناگون می توان آن را پرورش داد. برگ بو حاوی مقادیر زیادی از فولات، نیاسین، پتاسیم، کلسیم، فسفر، وانواع انتی اکسیدان ها می باشد. اکثر افراد برگ بو را به عنوان طعم دهنده غذا می شناسند. اما باید بدانید برگ بو دارای خواص درمانی زیادی است. در گذشته از آن در درمان انواع بیماری استفاده می شده است. در اینجا به 5 مورد از خواص شگفت آور آن اشاره می کنیم:

1. التیام بخش سریع زخم ها

برگ بو دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که از زمان های قدیم از آن برای تسریع در بهبود جراحات و زخم ها استفاده می شده است. همچنین برگ بو در مبارزه با عفونت های قارچی بسیار موثراست.

2. تسکین دهنده مشکلات تنفسی

برگ های بو برای رفع مشکلات تنفسی، مسدود کردن معابر هوا و رها کردن باکتری ها، درمانی عالی هستند. زمانی که دچارسرماخوردگی یا سرفه شدید هستید، 5 تا از این برگ ها را در آب بجوشانید و یک دستمال خیس شده از آن روی سینه خود بمالید. این به خلاص شدن از خلط کمک کرده و به شما آرامش می بخشد.

3. درمان کننده سنگ کلیه

ایجاد اوره در بدن علت انواع مشکلات داخلی از جمله ایجاد سنگ کلیه است. مطالعات جدید نشان داده اند که برگ های بو در کاهش سطح اوره بدن بسیار موثر هستند.

4. کمک به سلامت روان

علاوه بر مزایای جسمی فراوانی که این برگ ها دارند، برای سلامت اعصاب و روان نیز مفید هستند. یک فنجان چای برگ بو در پایان یک روز پراسترس، به آرامش اعصاب و کاهش اضطراب  کمک می کند. همچنین می تواند برای کسانی که در خوابیدن مشکل دارند مفید باشد.

5. بهبود رشد مو و تسکین شوره سر و خارش پوست

برگ های بو دارای حاوی خواص بسیار مفیدی برای مو و پوست هستند که به رفع مشکلات پوستی، از خارش پوست و شوره سر گرفته تا ریزش مو کمک می کنند. موها و پوست سر خود را با استفاده از برگهای بو جوشانده شده به طور منظم شامپو بزنید و سپس آن ها را بشویید. می توانید مقداری برگ های بو را آسیاب کرده و با روغن نارگیل برای خارش پوست سر ترکیب کنید.  به این صورت که این خمیر را روی پوست سر بمالید و 30 دقیقه بعد آن را با آب ولرم بشویید.

اقدامات احتیاطی

تاکنون عوارض جدی از این برگ ها دیده نشده است، اما به زنان باردار و مادران شیرده توصیه می شود که از خوردن زیاد آن خودداری کنند. همچنین بهتر است در صورت انجام جراحی، به خصوص در موارد مرتبط با سیستم عصبی مرکزی، ازمصرف آن ها اجتناب شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید