۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 43731927

برگ بو، عنصری شناخته شده است که در انواع مختلف غذاهای جنوب آسیا به کار می رود. استفاده از برگ‌ بو، علاوه بر اینکه، طعم دهنده به غذاهایی مانند، سوپ و برنج است، برای سلامتی نیز بسیار مفید می باشد.

اما نکته مهم دیگری درمورد برگ بو وجود دارد و بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند. در حقیقت، این برگ مرموز از حفظ سلامت مو و پوست سر گرفته تا درمان سوء هاضمه و حتی کاهش سطح قند خون (که در جلوگیری از دیابت نوع 2 ضروری است) کاربرد دارد. مطالعات خاص نشان داده اند که این برگ ها خواص ضد سرطانی فوق‌العاده بالایی نیز دارند.

به همین دلیل است که قرن ها در طب سنتی از برگ بو استفاده می شده است. یونانیان باستان تاج و تخت قهرمانان جنگی و المپیکی  خود را با برگ بو تاج گذاری می کردند.

با اضافه کردن این گیاه به انواع غذاها از تأثیرات شگفت انگیز آن بهره مند شوید. در زیر به 5 مورد از این خواص اشاره شده است:

1. دیابت را کنترل می کند

برگ بو در کاهش قند خون موثر است و در جلوگیری از دیابت نوع 2 نقش مهمی دارد. یک مطالعه، افرادی را که دو بار در روز میزان مشخصی از این برگ ها را مصرف می کردند، مورد تحقیق قرار گرفتند. نه تنها قند خون آن ها کاهش یافت، بلکه آنها توانستند میزان کلسترول خود را نیز کنترل  کنند. ترکیب موجود در برگ بو، انسولین را با سرعت، پردازش و تنظیم می کنند.

2. سلامت قلب را ارتقا می بخشد

با افزایش مصرف برگ بو، سطح کلسترول نیز کاهش می یابد. این به دلیل روتین و کافئین اسید موجود در آن ها است. این گیاه برای سفت کردن دیواره های قلب و همچنین کاهش سطح کلسترول ضروری هستند. کلسترول بالا می تواند باعث ایجاد پلاک شود، که منجر به سکته مغزی یا حمله قلبی می شود.

3. دفع سموم از بدن

داروهای آیورودا مدتها قبل برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شده اند. برگ بو دارای خاصیت ادرارآور است و به افزایش ادرار کمک می ‌کند. همچنین برای خارج کردن سموم اضافی از بدن و تحریک آب های گوارشی مفید است.

آنزیم های موجود در این برگ ها به شما کمک می کنند تا مواد غذایی بهتر در معده تجزیه شوند، که این خاصیت می تواند برای افرادی که دارای مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر هستند مفید باشد. در یک مطالعه مشخص شد که برگ های بو در کاهش علائم بیماری سلیاک نیز مفید هستند.

4. تسکین درد

برگ بو همچنین خواص ضد التهابی بسیاری دارد که برای افرادی که از درد استخوان و مفاصل رنج می برند مفید است.

برای تهیه آن به عنوان داروی خانگی کاهش دهنده درد مفاصل، می توانید برخی از برگ ها را خرد کرده، تا عصاره آن خارج شود وحالت خمیری پیدا کند. خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به مدت 20 دقیقه بگذارید. همچنین روغن برگ بو از زمان های بسیار قدیم نیز به عنوان دارویی برای سردرد مورد استفاده قرار می گرفته است. هنگام سردرد مقداری از آن را روی پیشانی خود بمالید.

5. خواص فراوان ضد سرطان

تحقیقات نشان داده اند که می توان از برگ های بو برای مقابله با سرطان استفاده کرد. این به لطف مواد مغذی و کاتچین ها است، هر دو ترکیب در برگ های بو به وفور وجود دارند و هر دو به عنوان دشمنان بزرگی درمبارزه با سلول های سرطانی شناخته شده اند. یک مطالعه دیگر نشان می دهد که عصاره این برگ یک داروی موثر برای رهایی از سلول های سرطانی پستان است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید