حسین محب‌اهری، بازیگری که نقش مهمی در خاطرات کودکی چند نسل داشت، بعد از مدتها تحمل رنج بیماری در 67 سالگی چشم از جهان فرو بست.

سلام نو – سرویس فرهنگ و هنر: حسین محب‌اهری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بعد از تحمل یک دوره چند ساله بیماری صبح امروز در سن 67 سالگی در بیمارستان لاله درگذشت.

به گزارش سلام نو، این بازیگر که از مدتی پیش با بیماری سرطان غدد لنفاوی دست و پنجه نرم می‌ کرد، اواسط آذرماه امسال پس از طی کردن بخشی از دوره درمان و با بهبودی نسبی به صحنه تئاتر برگشته بود. با این حال اواخر آذر ماه مجددا به دلیل وخامت حالش در بیمارستان بستری شده بود. او بیش از دو سال قبل در گفت‌وگویی از جواب کردن او توسط پزشکان خبر داده بود.

مرحوم حسین محب‌اهری پیش از فوت از خطای پزشکی که شامل حالش شده بود، گفته بود. او اظهار کرده بود: سال 7779 بیمارستان رفتم و بعد از آزمایش هایی که از من گرفته شد متاسفانه تشخیص اشتباهی داده شد و تصور کردند بنده مشکل عفونی دارم. متاسفانه این مساله مسیر معالجه من را به تاخیر انداخت. آزمایشات و عکسبرداری های مختلفی انجام شد. خارش بدن تمام بدنم را فرا گرفته بود و بسیار اذیت می شدم. بالاخره یکی از پزشکان به من گفت باید پیوند مغز استخوان انجام دهی.

این بازیگر در رابطه با بهبود نسبی و بازگشت مجدد بیماری اش گفته بود: 9 سال از آن ماجرا گذشت و دوباره قصه آغاز شد. دکتر گفت ممکن است که سرطان شما برگشته باشد. دوباره اسکن کردیم و گفتند در ریه چپ، ریه راست، گردن و پا، تومور دارید به اندازه های متفاوت. دوباره رفتم سراغ جراح و کشاله ران را عمل کردم به اندازه یک گردو و دوباره شیمی درمانی کردم و خوب شد اما دوباره این بیماری عود کرد . بیماری سرطان، طحال، کسیه صفرا، ریه راست، اطراف مثانه و روده هایم را درگیر کرد.

مرحوم حسین محب اهری سال گذشته در مصاحبه ای با بیان اینکه زنده بودنش در گروه ۴۲ میلیون تومان پول است، تصریح کرده بود: در خبرها آمده بود هزینه دریافت آمپول ها توسط مسئولین پرداخت شده است، متاسفانه ما انسان های ساده ای هستیم و با اینکه من هم صحبت هایی شنیدم اما هنوز هیچ ارگان یا شخصی این هزینه را به من پرداخت نکرده است و خودم با اینکه دستم خالی است و هیچ ملک و ماشینی هم برای فروش ندارم، قرض کردم و با اینکه اصلا دوست نداشتم مجبور شدم تا بهره‌اش را هم بپردازم تا بتوانم آمپول ها را دریافت کنم. به جز خطای پزشکی، بیمه نبودن این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون دلیل دیگری بر تشدید بیماری او بود. مرحوم محب اهری در این باره گفته بود: یکی از دلایلی که بیماری من شدت گرفت و حدود یک سال و نیم درمان آن به تعویق افتاد، بیمه نبودنم بود. مخارج بالای این بیماری به حدی است که فرد بیمار برای معالجه نیاز به بیمه دارد. متاسفانه در بحث بیمه شدنم بسیار اذیت شدم. البته بالاخره بعد از مدتها و برخی کم لطفی ها از ابتدای تیر ماه امسال بیمه تکمیلی شدم.

او در شکل گیری بخش زیادی از خاطرات دوران کودکی چند نسل نقش زیادی داشته است. بازیگر محبوب دهه شصتی ها در سریال مبصر چهار ساله کلاس در مهر ماه سال 1330 به دنیا آمد. او لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرد و از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت. محب اهری در سال 1365 اولین تجربه بازی در سینما را با فیلم "رابطه" به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد.

حسین محب‌اهری که همسر سابق فرحناز مناف‌ظاهر بازیگر سینما و تلویزیون است، در آثاری همچون محله بهداشت، سربداران، باجناق ها، چاق و لاغر، پایتخت، معمای شاه، اسپاگتی در هشت دقیقه، وقتی همه خواب بودیم، پسر آدم دختر حوا و ... ایفای نقش کرده است.

سلام نو درگذشت این بازیگر پیشکسوت را به خانواده محترم ایشان و جامعه‌ هنری تسلیت می‌گوید

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید