با توجه به شیوع گسترده کرونا در انگلیس نجمن فرمانداران زندان‌های انگلیس نیز کاهش ۱۵ هزار نفری جمعیت زندان‌ها را خواستار شده‌اند تا از شیوع ویروس جلوگیری شود و جان زندانیان حفظ شود.

به گزارش سلام نو، مقاومت دولت انگلیس در برابر کاهش جمعیت زندان‌ها در میانه بحران کرونا، با واکنش پویش‌های حقوق بشری و موسسه‌های خیریه همراه شده و آنها با غیرقانونی خواندن رفتار لندن، درباره وقوع فاجعه بهداشتی در زندان‌ها هشدار دادند.

به گزارش نشریه استاندارد لندن، وکلای دو موسسه خیریه موسوم به «انجمن اصلاحات زندان» و «لیگ ‌هوارد» در نامه‌ای رسمی به وزیر دادگستری انگلیس خاطرنشان کردند، اگر دولت در این زمینه اقدامی انجام ندهد، به ناچار اقامه دعوا خواهند کرد.

انجمن فرمانداران زندان‌های انگلیس نیز کاهش ۱۵ هزار نفری جمعیت زندان‌ها را خواستار شده‌اند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

«رابرت باکلند» رئیس انجمن اوایل ماه پیش، از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن دست‌کم چهار هزار زندانی با جرم سبک، به طور موقت آزاد شوند تا فشار روی ندامتگاه‌های این کشور کمتر شود. با این حال «انجمن اصلاحات زندان» اعلام کرد تاکنون فقط ۱۸ زندانی در انگلیس و ولز آزاد شده و ۱۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

گزارش این موسسه خیریه همچنین از مثبت بودن آزمایش کرونا برای ۲۵۵ زندانی و ۱۳۸ زندان‌بان در ۴۹ زندان این کشور حکایت دارد.

موسسه‌های خیریه در نامه خود به دولت فرصت داده‌اند به وعده خود عمل کرده و دست‌کم زنان باردار و مادران زندانی را آزاد کنند. با این حال یک سخنگوی وزارت دادگستری انگلیس امروز (شنبه) اعلام کرد، طرح آزادی موقت زندانیان به دلیل مشکل اداری که منجر به آزادی غیرموجه ۶ زندانی شد به حالت تعلیق درآمده است.

«فرانسوا کروک» رئیس اجرایی موسسه «لیگ ‌هوارد» در این زمینه هشدار داد که پنجره جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌های انگلیس در حال بسته شدن است.

وی افزود: دولت باید به سرعت با این چالش روبرو شود و از بروز فاجعه بهداشتی جلوگیری کند.

چندی پیش وکیل «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در زندان، خواستار آزادی موکل خود شد.

وی هشدار داد، ابتلای آسانژ به کرونا در زندان، یک خطر بسیار جدی است که ممکن است به مرگ او منجر شود.

با این حال «ونسا بریتسر» قاضی دادگاه مدعی شد، در زندانی که آسانژ به سر می‌برد مورد ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

وی افزود: همه‌گیری ویروس کرونا در جهان به تنهایی دلایل کافی برای رهایی آسانژ به شمار نمی‌رود.

آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در انگلیس به‌سرعت رو به افزایش است و دانشمندان معتقدند این کشور روزهای اوج همه‌گیری این ویروس را سپری می‌کند.

تاکنون نزدیک به ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر جان‌باخته‌اند.

۲۰۲۳

پروندهٔ خبری

هراس جهانی از ویروس کرونا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید