وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد اولین بخش از کمک‌های پزشکی روسیه برای مبارزه با ویروس کرونا وارد سوریه شد.

به گزارش سلام نو، وزارت بهداشت سوریه از دریافت تجهیزات و کمک‌های پزشکی روسیه برای مبارزه با "ویروس کرونا" در این کشور خبر داد.

این وزارتخانه دیروز (جمعه) اعلام کرد که نخستین بخش از کمک‌های پزشکی روسیه شامل ۵۰  دستگاه تنفس مصنوعی و ۱۰ هزار "کیت" تشخیص کرونا، هزار لباس ضد ویروس چندبار مصرف و هزار لباس ضد ویروس یک بار مصرف می‌شود.

در همین راستا "الکساندر یفیموف" سفیر روسیه در دمشق در جمع خبرنگاران تاکید کرد که این کمک‌ها با هدف حمایت از مداوای بیماران و ساختار پزشکی سوریه که تحت تأثیر ۹ سال جنگ بوده، ارسال شده است.

وی ادامه داد: اقدامات تحمیلی و غیر قانونی کشورهای غربی، به شکلی ملموس بر توان پزشکی سوریه در مقابله با ویروس کرونا تأثیر گذاشته و با وجود درخواست‌ها برای رفع تحریم‌های ناعادلانه، غربی‌ها این کار را نکردند و روسیه بار دیگر تاکید دارد که این کشورها علیه ملت سوریه هستند و نمی‌خواهند به آنها کمک کنند.

در همین راستا "احمد خلیفاوی" معاون وزیر بهداشت سوریه تا کید کرد که این کمک‌ها با هدف حمایت از بخش بهداشتی کشورش صورت گرفته و اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت سوریه تاکنون به مهار کرونا کمک کرده، اما کشورهای جهان که دارای نظام بهداشتی بسیار قوی هستند، هنوز قادر به کنترل افزایش موارد جدید نیستند، بنابراین سوریه روی کمک‌های کشورهای دوست حساب می‌کند.

قرار است بخش دوم کمک‌های روسیه در ۲۰ آوریل (۲ اردیبهشت) به دست سوریه برسد که ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی را شامل می‌شود.

ویروس کرونا تاکنون بیش از دو میلیون نفر از جمعیت جهان را در ۲۰۲ کشور مبتلا کرده است.

در سوریه نیز  تاکنون ۳۸ نفر مبتلا به کرونا شده و ۲ نفر بر اثر آن فوت کرده و ۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر "ووهان" در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید