روسای جمهوری روسیه و چین در یک گفت وگوی تلفنی بر همکاری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا تاکید کردند.

به گزارش سلام نو، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین به تفصیل درخصوص اوضاع پیرامون بیماری کرونا تبادل نظر کردند.

روسای جمهوری روسیه و چین خاطرنشان کردند که حمایت متقابل از یکدیگر در مبارزه با این تهدید جهانی، گواه دیگری بر ماهیت ویژه مشارکت استراتژیک گسترده دو کشور است.

در گزارش آمده است: در این گفت وگوی تلفنی بر عزم برای تحکیم همکاریها در این عرصه (مبارزه با کرونا) ازجمله با تبادل متخصصان و تحویل تجهیزات و دستگاههای پزشکی، دارو و لوازم محافظت کننده تاکید شد.

طرف روسی، اقدامات پیگیر دولت چین که امکان تثبیت وضعیت اپیدمیولوژی در این کشور را فراهم کرد، عالی ارزیابی کرد.

در گفت وگوی تلفنی همچنین تلاش های برای متهم کرد چین به عدم اطلاع رسانی بموقع جامعه جهانی در مورد خطر شیوع بیماری کرونا غیرسازنده خوانده شد.

سران روسیه و چین ابراز امیدواری کردند که با تدام همکاریها با یکدیگر، دو کشور چالش بوجود امده بر اثر شیوع کرونا را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

دو طرف همچنین به سیر مثبت توسعه روابط دوجانبه ازجمله گسترش مبادلات بازرگانی بین دو کشور اشاره کردند.

گفتنی است هفته گذشته رسانه های روسیه اعلام کردند که مبادلات بازرگانی بین روسیه و چین در سه ماهه نخست سال جاری 25.6 میلیارد دلار بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

در گفت وگوی تلفنی پوتین و شی جین پینگ برخی موضوعات مهم بین المللی نیز مطرح شد و دو طرف توافق کردند که اقدامات دیپلماتیک خود را در آینده نیز هماهنگ کنند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید