۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 45902050

 دولت دانمارک اعلام کرد: هزاران کودک از امروز اجازه حضور در مهدکودک‌ها و مدارس را پس از گذر از بحران کرونا دارند.

به گزارش  سلام نو، دانمارک قصد دارد با بازگشایی مدارس و مهدکودک‌ها، محدودیت‌های ایجاد شده پس از همه گیری کرونا در این کشور را به شکل تدریجی بردارد.

به این ترتیب پس از گذشت یک ماه از بسته شدن مراکز آموزشی، از امروز علاوه بر مهدکودک ها، مدارس تا کلاس پنجم نیز بازگشایی می شود.

هدف از این اقدام ابتدا برای فراغت والدین اعلام‌شده که پیش از این علاوه بر دورکاری در شرایط بحران کرونا، باید از فرزندان کوچکتر خود نیز مراقبت می کردند.

دانمارک به ویژه پس از مشاهده نخستین موارد تأیید شده از ابتلا در این کشور واکنش نشان داد و در نخستین گام، به دستور «مته فردریکسن» نخست‌وزیر، ۲۶ اسفند مرزها را به ویژه با آلمان بست و رستوران ها، کافه ها، سالن های تئاتر و سینما و سایر اماکن تفریحی را برای هفته ها تعطیل کرد.

این تدابیر تا این هفته نیز تمدید شده از این رو جلسه‌ها با بیش از ۱۰ نفر و نیز برگزاری مراسم‌هایبزرگ و گردهمایی‌های مهم نیز تا مردادماه همچنان ممنوع است.

با وجود اعلام بازگشایی مراکز آموزشی، همه سالن‌ها، مهدکودک ها و مدارس نمی توانند بلافاصله باز شوند و باید شرایط خاصی از جمله فاصله کافی بین کودکان و گسترش مقررات بهداشت را برآورده کنند.

از سوی دیگر در یک نظرسنجی، تقریباً نیمی از کل شهرداری های دانمارک اظهار داشتند که می توانند از امروز(چهارشنبه) کار خود را از سر بگیرند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت، با وجود این رویکرد دولت دانمارک، آلمان هنوز در مورد زمان بازگشایی مدارس در حال بحث و گفت‌وگوست و کمیسیون اروپا می خواهد استراتژیش را برای برطرف کردن تدریجی الزامات تا بعدازظهر امروز ارائه دهد.

براساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون ۱۳۲ هزار و ۲۱۰ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان ۳ هزار و ۴۹۵ نفر جان باخته و ۶۸ هزار و ۲۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در دانمارک نیز تاکنون ۶ هزار و ۵۱۱ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که ۲۹۹ نفر از آنان فوت کرده و ۲ هزار و ۵۱۵ نفر سلامتی خود را بازیافته‌اند.

۲۰۲۳

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید