برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد بسته مالی حمایتی از شرکت‌ها و حقوق‌بگیران برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا به ۱۱۰ میلیارد یورو افزایش یافت.

به گزارش سلام نو، دولت فرانسه میزان بسته مالی حمایتی خود از شرکت‌ها و حقوق‌بگیران برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا را تا ۱۱۰ میلیارد یورو افزایش داد؛ رقمی که تا سه هفته پیش ۴۵ میلیارد یورو بود.

وزیر دارایی فرانسه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو «آر.ت.ال» گفت: دولت هزینه‌های پیش‌بینی شده خود برای حمایت از اقتصاد کشور را به ۱۱۰ میلیارد یورو افزایش داده است؛ این رقم دیروز از سوی «ژرار درمنن» وزیر اقدام و حساب‌های عمومی فرانسه در گفت‌وگو با «لاکروا» پیش‌بینی شده بود.

وزیر دارایی فرانسه پیشتر به روزنامه اقتصادی «لزکو» گفته بود، انتظار می‌رود بسته مالی دولت برای عبور از بحران کرونا ۱۰۰ میلیارد یورو هزینه داشته باشد. این میزان معادل چهار درصد تولید ناخالص داخلی است.

«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه امروز در گفت‌وگو با رادیو آر.ت.ال همچنین خاطرنشان کرد که ۲۰ میلیارد یورو از این میزان برای کمک به شرکت‌های بزرگ از جمله هواپیمایی «ایرفرانس – ک.ال.ام» ارائه می‌شود.

شرکت هوایی فرانسوی-هلندی ایرفرانس-ک.ال.ام هفته گذشته اعلام کرد، برای ادامه فعالیت خود به کمک‌های دولتی نیاز دارد. این شرکت ۱۰ میلیارد یورو کمک خواسته که از این میزان ۸ میلیارد یورو برای ایرفرانس است.

رقم پیشین در این رابطه ۶ میلیارد یورو بود که روزنامه «لا تریبون» فرانسه اعلام کرد رقم درخواستی ۱۰ میلیارد یورو است.

دولت فرانسه در حاضر ۱۴.۳ درصد سهام گروه ایرفرانس-ک.ال‌.ام و ۱۵ درصد سهام گروه خودروسازی رنو را در اختیار دارد. وزیر دارایی فرانسه گفته ایرفرانس و رنو را حتی به قیمت خرید دوباره سهامشان نجات می‌دهیم.

لومر در عین حال به آر.ت.ال گفت، حرکت دوباره اقتصاد که برای بهبودی کشور ضروری است با روش‌های مطمئنی انجام می‌شود.

او تاکید کرد: امنیت بهداشتی کارکنان اولویت دارد و این اطمینان را هم داد که دولت از این اصل دور نخواهد شد.

لومر افزود: بازگشت به کار برای ملت فرانسه و میلیون‌ها فرانسوی که آرزوی آن را دارند ضروری است اما باید در سایه دستورالعمل‌های کامل امنیتی انجام شود.

لومر همچنین مساله حمل و نقل را یکی از مسائل دشوار عنوان کرد که باید با هدف تضمین امنیت بهداشتی برطرف شود.

او خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر در فرانسه به طور موقت بیکار شده‌اند.

بودجه بحران امروز به هیات وزیران ارائه می‌شود

در این ارتباط همچنین وزیر اقدام و حساب‌های عمومی فرانسه به رادیو «اوروپ ۱» گفته، ما با ابزارهای مهمی می‌خواهیم اقتصاد کشور را نجات دهیم.

وی خاطرنشان کرد، بودجه  تعیین شده (۱۱۰میلیارد یورویی) امروز به هیات وزیران ارائه می‌شود.

دولت فرانسه از ۱۷ مارس/ ۲۷ اسفند سیاست قرنطینه را در سطح کشور به اجرا گذاشته و رئیس جمهوری آن روز دوشنبه برای بار دوم تا ۴ هفته دیگر تمدید کرد.

با اضافه شدن ۷۶۲ نفر دیگر، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در فرانسه به ۱۵ هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۴۳ هزار و ۳۰۳ نفر در فرانسه به آن مبتلا شده اند. همچنین ۲۸ هزار و ۸۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

۲۰۲۳

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید