۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 45893442

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند با شیوع ویروس کرونا بیمارستان‌ها با کمبود مواد ضدعفونی، ماسک و لباس‌های محافظتی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش سلام نو، کمبود مواد ضدعفونی، ماسک و لباس های محافظتی باعث بروز نگرانی های فزاینده در ژاپن در جریان شیوع ویروس کرونا شده است.

روزنامه ژاپن تودی روز چهارشنبه گزارش کرده است بسیاری از بیمارستان ها در این کشور در تلاش هستند تا کمبود مواد ضد عفونی را رفع کنند.

همزمان اعلام شده است که اگر این مواد به اندازه کافی در بیمارستان های ژاپن در دسترس نباشد ، مسئولان می توانند از الکل های با خلوص بالا بین ۷۰ تا ۸۵ درصد برای ضدعفونی استفاده کنند.

برخی از تولید کنندگان نوشیدنی در ژاپن با تغییر خطوط تولید خود در حال تولید محصولاتی هستند که از آنها برای ضدعفونی بیمارستان ها نیز استفاده شود.

در همین حال از اوزاکا که در آن وضعیت اضطراری اعلام شده است ، خبر می رسد کمبود عینک های محافظتی و برخی از اقلام پوششی برای حفاظت دربرابر کرونا مشکل ساز شده است.

برخی از مسوولان به مردم توصیه کرده اند اگر راهی برای پوشش های محافظتی ندارند می توانند از لباس های بارانی استفاده کنند. « بارانی » ها که با پلاستیک ساخته می شود و لباس هایی برای جلوگیری از ورود آب است ، می تواند برای مقابله با کرونا نیز مفید باشد.

به مردم توصیه شده است که اگر عینک های محافظ دارند به بیمارستان ها بدهند تا کادر پزشکی استفاده کنند مسوولان می گویند که اگر پزشکان بیمار شوند کسی نیست که به بیماران رسیدگی کند.

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن امروز اعلام کرد که دولت وی قصد دارد برای حمایت از مردم برای مبارزه با کرونا ویروس بین همه خانواده ها ماسک توزیع کند.

دولت ژاپن پیشتر بسته کمکی ۱ هزار میلیارد دلاری برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده بود و قصد دارد در ماه جاری میلادی از پارلمان بخواهد با یک بسته کمکی دیگر برای توزیع ماسک برای خانواده ها موافقت کند.

برخی از منتقدان گفته اند که سیاست «ماسک آبه» نمی تواند مانع کرونا شود اما نخست وزیر در پارلمان از این برنامه حمایت کرد و آن را گامی بسیار مهم در مهار ویروس دانست.

بسته کمکی دولت ژاپن که نزدیک به ۲۰ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور است یکی از بزرگترین بسته های محرک اقتصادی برای مقابله با کرونا در دنیا محسوب می شود.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید