تمام تلاش ما این است که لیگ هر چه زودتر شروع شود و قهرمان و تیم‌های سقوط کننده طبق امتیازات و حق‌شان مشخص شود اما اگر قرار باشد تصمیمی در این باره بگیریم، پیرو نظر فیفا و AFC هستیم. از این ۲ مرجع استعلام خواهیم گرفت و تکلیف لیگ را مشخص خواهیم کرد‌.

سلام نو - سرویس ورزشی: مسئول برگزاری لیگ برتر گفت به دنبال برگزاری ادامه مسابقات لیگ نوزدهم هستیم.

به گزارش سلام نو، تکلیف لیگ برتر با افزایش پراکندگی ویروس کرونا مشخص نیست و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که از سرگیری دوباره لیگ نوزدهم به بعد از اردیبهشت ماه برمی‌گردد و تا آن زمان چیزی مشخص نیست.

سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در گفت‌وگو با سلام نو در این خصوص گفت: ما در حال رایزنی هستیم تا هر چه زودتر بتوانیم مجوز بازی‌های لیگ را بگیریم و شاید حتی محبور باشیم ادامه این دیدارها بدون حضور تماشاگران برگزار کنیم. هنوز تاریخ مشخصی برای ادامه لیگ وجود ندارد اما هفته بعدی لیگ نوزدهم زودتر از ۱۵ اردیبهشت برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعد از پایان فروردین، جلسه ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌شود و وزارت بهداشت به ما اعلام می‌کند که آیا می‌توانیم لیگ را دوباره آغاز کنیم یا نه. از طرفی فیفا و AFC هم فعلا عجله‌ای برای برگزاری ادامه بازی‌ها ندارند و دستور تعلیق مسابقات بین‌المللی را تا پایان اردیبهشت دارند. ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که به تقویم لیگ فصل بعد آسیبی وارد نشود و لیگ بیستم طبق برنامه جلو رود. نمی‌دانم چه زمانی قرار است اوضاع درست شود اما تصمیمی خواهیم گرفت که به نفع باشگاه‌ها و سلامتی بازیکنان و اعضای باشگاه‌ها باشد.

مهدی در خصوص تعیین تکلیف تیم‌های سقوط کننده و قهرمان لیگ گفت: این موضوع هنوز متر و معیار مشخصی در هیچ کجای دنیا ندارد و ما هم در خصوص آن تصمیمی نگرفته‌ایم. تمام تلاش ما این است که لیگ هر چه زودتر شروع شود و قهرمان و تیم‌های سقوط کننده طبق امتیازات و حق‌شان مشخص شود اما اگر قرار باشد تصمیمی در این باره بگیریم، پیرو نظر فیفا و AFC هستیم. از این ۲ مرجع استعلام خواهیم گرفت و تکلیف لیگ را مشخص خواهیم کرد‌.

او در پایان درباره ضررهای مالی که کرونا به فوتبال ایران وارد کرده است گفت: به هر حال ما با بعضی از اسپانسرها قراردادهایی داشتیم که پول آن را کامل گرفته‌ایم و حالا اگر ادامه لیگ لغو شود، بازگرداندن این پول مشکل است. امیدوارم اوضاع به گونه‌ای پیش برود که به نفع همه باشد و سلامتی کسی نیز به خطر نیافتد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید