۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 458374

برای برق انداختن بر روی نقره جات،لوازم چرمی مثل کیف،کفش و یا مبل می توان روی آن ها پوست موز مالید و پس از آن یک پارچه خشک کشید تا براق شود.

نکات آشپزی

هنگام پختن یا سِرو کردن کیک احتمال دارد که این خوراکی به دیس بچسبد از اینرو بهتر است که مقداری شکر را بر روی دیس بپاشید زیرا علاوه بر اینکه رطوبت اضافی آن را ازبین می برد مانع از این می شود که کیک به دیس بچسبد.

برای ترک نخوردن سیب زمینی به هنگام پختن بهتر است پیش از آن که آن را بپزید،مقداری کره یا روغن روی سیب زمینی بمالید زیرا این کار باعث می شود نه تنها سیب ترک نخورد بلکه طعم خوبی هم داشته باشد.

برای رفع حشرات سیاهی که بر روی کاهو وجود دارد بهتر است یک قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید و سپس کاهو را با مقدار آب فراوانی بشویید.

برخی از میوه ها نارس یا کال هستند و نمی توان آن ها را خورد.برای همین بهتر است آن ها را درون پاکت قرار داده و چند عدد سیب یا موز به آن ها درون پاکت اضافه کنید زیرا این دو میوه به علت گاز بسیاری که آزاد می کنند باعث رسیده شدن میوه ها می شوند.

در سالادهایی که کاهو استفاده می کنید برای این که طعم بهتری داشته باشند باید مقداری از برگ لطیف ترب را به آن اضافه کنید.

برای اینکه از قارچ به مدت زیادی در یخچال نگهداری کنید و خراب نشود باید آن ها را درون پاکت کاغذی قرار دهید.

نکات خانه داری

اگر قطر شمع از شمعدان بزرگتر می باشد به طوری که نمی توان بر روی شمعدان قرار داد می توان انتهای آن را بر روی شعله گذاشته و بلافاصله در شمعدان قرار دهید.

برای برق انداختن بر روی نقره جات،لوازم چرمی مثل کیف،کفش و یا مبل می توان روی آن ها پوست موز مالید و پس از آن یک پارچه خشک کشید تا براق شود.

اگر به شیرآلات وازلین بمالید از لکه های آهک یا زنگ بر روی آن ها جلوگیری می شود.

برای این که لکه میوه ازبین برود می توانید مقداری نمک را بر روی آن ریخته و سپس در آب سرد قرار دهید تا خیس شود و سپس با آب گرم و مواد شوینده بشویید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید