وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ۲۵۳۱ مرکز نگهداری که داریم ۴۵ مرکز آلوده شده اند و آخرین آمار فوت در مراکز سالمندان و معلولان تا ۲۳ فروردین ماه ۵۵ نفر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

ابتلای ۷ کودک تحت حمایت بهزیستی به کرونا/ ۲۲۹ سالمند مبتلا در حال درمان هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ابتلای ۷ کودک تحت حمایت بهزیستی به کرونا خبر داد.

به گزارش سلام نو، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با شروع بیماری کرونا در کشور چین در ۵ بهمن ماه، اولین بخش‌نامه سازمان بهزیستی ابلاغ شد. ۲۵۰۰ مرکز بهزیستی برای معتادان، کودکانی که سرپرست غیرمناسب دارند و دیگر افراد جامعه هدف، تمهید شد. در این راستا وزارت بهداشت، کمیته امداد و انجمن‌های مردم ‌نهاد همکاری خوبی با ما داشتند. همچنین تشکر خاصی از رهبری دارم که پیگیر وضعیت سالمندان بودند.

وی در ادامه افزود: مهم ترین حرکت سازمان بهزیستی اقدام زودهنگام بود. ۵.۳ درصد امکان ابتلای سالمندان بیشتر است و ۴.۸ درصد احتمال مرگ و میر آن‌ها نیز بالاتر است، اما از ۲۵۳۱ مرکز نگهداری ما، ۴۵ مرکز آلوده شده‌اند که ۱.۷ درصد کل مراکز است. بطور خاص هم برای مراکز سالمندان و معلولان حدود ۳۰ مرکز آلوده است. در ارتباط با میزان فوت در مراکز سالمندان و معلولان تا ۲۳ فروردین آمار ۵۵ نفر است که ۷۱ درصد ۷۰ سال و ۲۱ درصد بالای ۸۰ سال بودند. ۲۲۹ بیمار سالمند مبتلا به کرونا، در حال درمان هستند. از ۱۰ هزار کودک تحت حمایت ۷ مورد مبتلا داشتیم و هیچ مورد فوتی نیز نداشتیم.

قبادی دانا گفت: در رابطه با طرح معتادان متجاهر با توجه به طرح پیشگیری و پرهیزی که برای عدم ایجاد تجمع داشتیم، ما با ۲۵۸ تیم برای آموزش دادن آنها تجهیز کردیم و ۴۳۴ نفر از معتادان متجاهر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

قبادی دانا گفت: سامانه ۱۴۸۰ سامانه ارتباط شهروندان برای اختلالات اضطرابی است که به طور رایگان اطلاع‌رسانی می‌کنند. در این سامانه بیش از ۴۰۰ روانشناس زبده مشاوره می‌دهند.۶۳ هزار و ۷۰۸ ساعت مشاوره تخصصی به شهروندان داده است. همچنین، سامانه خودارزیابی روانی کرونا تشکیل شد. این سامانه بر مبنای پرسش‌نامه است که اضطراب را بررسی می‌کند. آماری که از علائم ثبت شده داریم، از ۲۰ هزار و ۹۹۰ نفر ۱۹۲۷ نفر علائم افسردگی شدید را ذکر کرده‌اند و باقی علائم خفیفی را اظهار کردند. از این ۲۰۹۹۰ نفر ۸.۶ درصد، علائم شدید استرس را دارند و ۲۸۶۰ نفر علائم متوسط استرس را داشتند.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: در رابطه با اورژانس ۱۲۳، آمار مقایسه‌ای را در رابطه با موارد مختلفی داریم. گزارشات کودک‌آزاری ۰.۱۷ درصد بوده است، که امسال به ۰.۲۶ درصد رسیده است. ابراز نارضایتی از همسر به ۰.۰۰۶ درصد رسیده است. گزارشات مبنی بر اقدام به خودکشی در استان تهران ۰.۰۱ درصد پارسال بوده است که به ۰.۰۰۴ درصد رسیده است.

ادامه دارد...

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید