سوریه اعلام کرد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های این کشور به مدت دو هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش سلام نو، تیم دولتی سوریه مسوول استراتژی مبارزه با ویروس کرونا در تصمیمی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های این کشور تا دوم ماه مِه را تمدید کرد.

به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این تیم امروز با تشکیل نشستی به ریاست مهندس عماد خمیس، نخست وزیر از وزارت آموزش و پرورش خواست تا طی ۱۰ روز آینده پیشنهادها برای رسیدگی به وضعیت مقاطع و دوره‌های تحصیلی ارائه و با سازمان‌های ذیصلاح جهت اعلام زمان برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دیپلم هماهنگ کند.

این تیم همچنین بر ضرورت اجرای دقیق مقررات منع رفت و آمد در همه مناطق تاکید و از همکاری شهروندان قدردانی کرد که درجه بالایی از آگاهی و مسئولیت را نشان داده‌اند.

پیشتر تصمیم گرفته شده بود مدارس و دانشگاه‌ها تا ۱۶ ماه جاری میلادی تعطیل باقی بمانند.

عماد العزب وزیر آموزش سوریه چند روز پیش اعلام کرد، امکان ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی در مدارس در سایه شیوع کرونا وجود ندارد زیرا جان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند.

همچنین در سایه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، مراسم و جشن‌های عید پاک در این کشور بدون حضور نمازگزاران برگزار و از طریق وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

اسقف آرماش نالبندیان سراسقف‌های کلیسای ارتدکس‌های ارمنی دمشق به خبرنگار سانا گفت: ارتدکس‌های ارمنی در دمشق بدون حضور در کلیساها عید پاک را جشن خواهند گرفت، مراسم عید پاک توسط اسقف‌ها برگزار شده و قرار است این مراسم از طریق وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی پخش شود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید