وزارت کشور ترکیه اعلام کرد: برای مقابله با گسترش ویروس کرونا  از بامداد روز شنبه به مدت 48 ساعت در 30 کلان‌شهر و استان منع آمدوشد برقرار است.

به گزارش سلام نو، بر اساس بیانیه وزارت کشور ترکیه، از شهروندان مقیم استان زونگولداغ و 30 کلان‌شهر آدانا، آنکارا، آیدین، بالیک‌اسیر، بورسا، دنیزلی، دیاربکر، ارزروم، اسکی‌شهیر، غازی عانتب، حتای، استانبول، ازمیر، قهرمان‌ماراش، کایسری، کوجا‌لی، قونیه، مالاتیا، مانیسا، ماردین، مرسین، موغلا، اردو، ساکاریا، سامسون، شانلی‌اورفا، تکیرداغ، ترابزون و وان خواسته شده از ساعت 00:00 بامداد شنبه به مدت 48 ساعت از خانه خارج نشوند.

همچنین سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در این زمینه گفت: این یک  مقررات منع آمدوشد عادی نیست. این اقدامات احتیاطی برای مقابله با شیوع کرونا است.

فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد: مدت مقررات منع آمد و شد فقط 48 ساعت است و مشاغلی مانند نانوایی و داروخانه‌ها فعالیت خود را در این مدت ادامه خواهند داد.

به دنبال این بیانیه که کمی قبل از پایان روز جمعه منتشر شد، مردم این شهرها برای خرید مواد غذایی و وسایل مورد نیاز خود به خیابانها و فروشگاهها سرازیر شدند که این امر باعث ازدحام و شلوغی در این شهرها شد.

/تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید