فیلترهای قهوه، وسایلی هستند که از آن ها برای تهیه قهوه استفاده می شود. اما، آیا می دانید که از آن ها برای تمیز کردن و زنده نگه داشتن گیاهان نیز می توان استفاده کرد؟ آن ها کاربردهای چند منظوره ای دارند. قرار دادن فیلترهای قهوه در کف گلدان، تفاوت زیادی در زنده و سرسبز نگه داشتن گیاهان ایجاد می کند.

نحوه استفاده از فیلتر قهوه در گلدان

این ترفند بسیار آسان است ومراقبت از گیاهان را آسانتر می کند. تمام کاری که باید انجام دهید، این است که یک فیلتر قهوه را در کف گلدان بگذارید. آن را بین خاک گیاه و سوراخ زهکشی گلدان قرار دهید. این سوراخ زهکشی معمولاً جایی است که آب و خاک از گلدان خارج می شوند. با قرار دادن یک فیلتر بین خاک و زهکشی گلدان، مطمئن می شوید که آب هنوز هم می تواند از کف خارج شود، اما خاک باقی می ماند.

فواید استفاده از فیلتر قهوه برای گیاهان

معمولاً وقتی خاک از سوراخ زهکشی خارج می شود، می تواند باعث گرفتگی سوراخ شود. در نتیجه آب کمتر جریان می یابد و هوا نمی تواند، وارد خاک گلدان شود. در پایان، این می تواند گیاه را از بین ببرد، زیرا باعث پوسیدگی ریشه های آن می شود.

از آنجایی که فیلترهای قهوه جاذب هستند، مقداری از آب موجود در گلدان را نگه می دارند. این بدان معناست که شما نوعی آبیاری برای  گیاه خود ایجاد کرده اید. به همین دلیل باید کمتر به آن آب دهید.  ممکن است زمانی پیش بیاید که بخواهید گیاه خود را از یک گلدان به گلدان دیگر منتقل کنید. اگر یک فیلتر قهوه را در پایین گلدان قرار داده باشید، انتقال گیاه بسیار راحت تر می شود، زیرا این فیلتر به نگه داشتن خاک کمک می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید