با موافقت وزارت ارشاد، سازمان اوج قصد پخش نسخه‌ی وی‌او‌دی فیلم سینمایی «خروج» را دارد، این اقدام از ریسک‌های بزرگ تاریخ سینما محسوب می‌شود که خیلی هم خبرساز شد؛ چون این فیلم قطعا در سینما هم شانس خوبی برای فروش داشت که قیدش را زد، هفته‌ی آینده باید شاهد انتشار آخرین اثر ابراهیم حاتم‌کیا بود و به احتمال زیاد این اثر به خاطر نحوه‌ی انتشارش در اذهان مخاطبین سینما خواهد ماند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : فیلم سینمایی «خروج» آخرین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی کیا است که به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی نژاد و با بازی فرامرز قریبیان ، پانته‌آ پناهی‌ها ، جهانگیر الماسی ، سام قریبیان ، کامبیز دیرباز ، گیتی قاسمی ، محمدرضا شریفی‌نیا و محمد فیلی است، با داستانی قهرمان محور و به سبک خاص حاتمی کیا برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به اکران درآمد اما برخلاف توقع‌ها نتوانست برای حاتمی کیا، والی نژاد و قربیان جایزه‌ای به ارمغان بیاورد، حال گویا همان تک اکران جشنواره اولین و آخرین اکران این فیلم در سینما خواهد شد.

فیلم خروج داستان گروهی از کشاورزان روستایی را روایت می‌کند که شرکت سهامی آب، هنگام تخلیه سد آب شور به اشتباه آب را روانهٔ زمین‌های کشاورزی آنها می‌کند و باعث خرابی تمامی محصولات آنها می‌گردد، آنها پس از آن که از طریق مسئولین سد، دهیار، بخشدار و امام جمعه موفق به حل مشکل‌شان نمی‌شوند، تصمیم می‌گیرند که نزد رئیس‌جمهور بروند و مشکل‌شان را با او در میان بگذارند، این گروه با تراکتور از روستای خود به سمت تهران عازم می‌شوند و طولی نمی‌کشد که خبر سفر آنها در تمام رسانه‌ها پخش می‌شود و این موضوع باعث ایجاد محبوبیت و مشکلاتی برای آنها می‌گردد.

این فیلم با سرمایه‌ سازمان فرهنگی و هنری اوج تولید شده و خبرش آمده که قرار است بدون اکران در سینماها نسخه‌ "وی‌او‌دی" اش پخش شود، وزارت ارشاد نیز با این‌ حرکت صاحبان اثر موافقت کرده‌ و طبق برنامه‌ریزی‌ها، اوایل هفته‌ آینده این فیلم در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

جای تقدیر دارد که صاحبان این اثر سینمایی برای کمک در روند خود قرنطینگی مردم خروج را منتشر می‌کنند، این فیلم سینمایی که یک وسترن ایرانی است قطعاً در سرگرم کردن مردم و کمتر شدن سختی‌های قرنطینه دخیل خواهد بود.

این‌ حرکت بزرگ سازمان فرهنگی و هنری اوج شباهت زیادی به حرکت شرکت‌های بزرگ فیلم‌ و انیمیشن‌سازی غرب دارد که در اواخر قرن گذشته آغاز شده است‌، در‌ هالیوود و غرب نیز بعضی موسسات بدون اکران فیلم‌شان را روانه‌ بازار می‌کنند که دیزنی از جمله‌‌ پیشگامان این امر است.

حال سازمان فرهنگی و هنری اوج نیز حرکتی انجام داده که تعجب و تحسین خیل عظیمی از سینماگران را بر‌می‌انگیزد، این فیلم قطعاً در اکران شانس خوبی داشت؛ چون بنا بر سابقه اگر بخواهیم بگوییم آثار حاتمی‌کیا همیشه فروش نسبتا خوبی را در گیشه سینما کسب کرده‌اند، در ضمن قطعاً طرفداران سینمای دهه‌ ۶۰ نیز از این اثر سینمایی استقبال چشمگیری، به واسطه‌ی حضور فرامرز قریبیان می‌کردند.

اگر در شبکه نمایش خانگی استقبال خوبی از «خروج» شود؛ به احتمال فراوان فیلمسازان دیگر نیز ممکن است قید اکران فیلم‌شان را بزنند و آن را مستقیم در این رسانه عرضه کنند، ولی چیزی که مهم و قابل توجه است این است که برای اولین بار حاتمی‌کیا با فیلم سینمایی «خروج» این کار را انجام داده است.

هرچند این تابو شکنی در سینمای ایران بسیار حائز اهمیت و دارای محاسن خاصی نیز است، اما با این رویه و عدم تصمیم گیری درست طبیعتاً سینماداران در این سیاست اگر به درستی عملی نشود دچار ضررات جبران ناپذیری خواهند شد.

به امید اینکه با استقبال از خروج در شبکه نمایش خانگی، توجه فیلمسازان به این رسانه بیشتر جلب شود تا این شرایط برای مردم فراهم شود که بتوانند آثار جدید و زیبای جشنواره فجر ۹۸ را در منزل به همراه خانواده های خود تماشا نمایند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید