جهان را می توان به دو نوع از انسان ها تفکیک کرد. کسانی که صبح ها دوش می گیرند و کسانی که قبل از رفتن به رختخواب این کار را انجام می دهند.

بحث در این مورد، می تواند باعث ایجاد اختلاف بین این دو گروه شود، زیرا هر کدام معتقدند که عادت آن ها بهتر است. افرادی که صبح ها دوش می گیرند می گویند احساس می کنند که  بعد از دوش گرفتن  از خواب بیدار شده و شاداب تر هستند و افرادی که شب ها دوش می گیرند، می گویند، رفتن  به رختخواب با بدن کثیف مضر است. دوش گرفتن در صبح و شب، هر دو مزایای خاص خود را دارند. برای تصمیم‌ گیری درست، نیاز به نظرات متخصصین است. در زیر متخصصین  جوانب مثبت و منفی هر دو نوع دوش گرفتن را مورد بررسی قرار می دهند.

دوش گرفتن در صبح و شب، هر کدام مزایای خود را دارند.

دوش صبح گاهی

گرفتن دوش در صبح باعث می شود احساس تمیزی، شادابی و بیداری را به فرد می دهد. هنگام دوش گرفتن در آغاز روز، بدن از خواب بیدار می شود، به این دلیل که گردش خون بهتر جریان پیدا می کند.  به خصوص اگر درجه حرارت  از گرمی تا بسیار سرد نوسان کند تا زمانی که بتوانید آن را تحمل کنید و دوباره آب را گرم کنید. می توانید این کار را با چرخاندن دوش از گرم به سرد و دوباره برگرداندن، انجام دهید. توصیه می شود که برای دستیابی به بهترین نتیجه این کار را سه بار انجام دهید. در این صورت احساس شادابی بیشتری می کنید.

دوش های شبانه

از طرف دیگر، کسانی که عصرها دوش می گیرند سود دیگری می برند. آن ها آلودگی روز را از بدن برطرف می کنند. آلودگی محیط زیست می تواند روی پوست  تأثیر بگذارد، مواد آلوده روی پوست می نشینند و باعث ایجاد آسیب و التهاب رادیکال های آزاد می شوند.

در عین حال، دوش های عصرگاهی به عنوان نوعی پاکسازی ذهنی همراه با پاکسازی بدن عمل می کنند. یک حمام رضایت بخش باعث می شود از تنش و استرس روز (نوعی آلودگی درونی) احساس تمیزی و شستشو کنید. بنابراین به نظر می رسد که دوش عصر برای شما بهتر است. این امر به این دلیل است که بدن شما را از کثیفی و سایر عوارض جانبی جمع آوری شده در طول روز خلاص می کنند.

دمای مناسب برای دوش چقدر است؟ چند بار باید حمام کنید؟ بهترین روش برای تمیز کردن خود در هنگام دوش چیست؟

دمای آب

آب هرگز نباید داغ باشد. آب خیلی داغ، به دلیل تبخیر موجب خشکی و آسیب پوست می‌شود. به خصوص اگر پوست خشک یا اگزما دارید. آب از طریق تبخیر رطوبت خود را از بین می برد و پوست را خشک می کند. این رطوبت از لایه سد اپیدرم خارج شده و عملکرد محافظ آن را به خطر می اندازد.

دوش گرفتن بیش از اندازه

بیش از حد دوش گرفتن می تواند به بزرگترین اندام بدن ما یعنی پوست آسیب برساند. اگر پوست خوبی دارید و هیچ مشکلی با اگزما و خشکی ندارید و اقدامات مناسبی را برای محافظت در برابر تبخیر و خشک شدن آب انجام می دهید ، دوش گرفتن دو بار در روز مشکلی ندارد.

صابون

اگر دو بار در روز دوش می گیرید، از صابون استفاده نکنید. صابون حاوی سورفاکتانت، مواد تشکیل دهنده فوم است. محصولات ساخته شده با فوم  پوست را ضخیم می کنند. از شامپوهای نرم و مرطوب کننده استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید