بازی‌های گروه B جام ملت‌های آسیا امروز در حالی برگزار می‌شود که به جز اردن که صعود خود را قطعی کرده هر سه تیم دیگر از حداقل شانس صعود به دور بعد برخوردار هستند.

سلام نو - سرویس ورزشی: امروز از گروه دوم جام ملت‌های آسیا سوریه به مصاف استرالیا و اردن به مصاف فلسطین می‌رود. در این گروه اردن با شش امتیاز نه تنها صعود خود را قطعی کرده بلکه با پیروزی برابر استرالیا در بازی نخست صدر نشینی خود را هم تضمین کرده و به همین دلیل اصلا به برد برابر فلسطین نیازی ندارد.

به گزارش سلام نو، در طرف مقابل اما فلسطینی‌ها که توانستند با تساوی برابر سوریه یک امتیاز به دست بیاورند امیدوارند تا با توسل به همین مسئله بتوانند اردن را شکست دهند و به عنوان تیم دوم یا یکی از تیم‌ها سوم به مرحله بعد رقابت‌ها صعود کنند، این صعود حتی با تساوی مقابل اردن هم ممکن به نظر می‌رسد.

از اردن شاید بتوان به عنوان شگفتی ساز بازی های گروهی یاد کرد. این تیم در استارت کار استرالیا قهرمان دوره قبل را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و در ادامه البته طبیعی بود که سوریه را با دو گل شکست دهد. حالا صعود اردن به دور بعدی بازی ها قطعی شده است و زمزمه هایی شده که اردن با تیم دوم خود در بازی با فلسطین به میدان خواهد آمد.

نبرد برای صعود مستقیم

بازی مهم‌تر امروز مصاف استرالیا و سوریه است. استرالیا پس از شکست غافلگیر کننده در برابر اردن در بازی دوم با سه گل از سد فلسطین گذشت و حالا می‌خواهد با شکست سوریه ثابت کند که شکست بازی نخست یک اتفاق بوده.

در طرف مقبال سوریه پس از کسب یک امتیاز از دو بازی گذشته و تعویض سرمربی امیدوار است بتواند استرالیا را شکست دهد و با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد صعود کند.

فجر ابراهیم، سرمربی جدید سوریه، از بازیکنان خواسته است با شکست تیم ملی استرالیا در بازی سوم  و صعود به مرحله بعد  از حیثیت فوتبال تیم ملی این کشور دفاع کنند واعتماد مردم این کشوررا دوباره به دست بیاورند .

ابراهیم در جریان اولین تمرین خود در کنار بازیکنان تیم ملی سوریه در جمع بازیکنان حاضر شد و گفت: شانس صعود داریم اما کار ما سخت است. من به شما اعتماد دارم و توانایی شما را می دانم و می خواهیم راه خود را ادامه دهیم.

صحبت های این سرمربی تازه کار اما به شکل دیگری ادامه پیدا کرد. وی ادامه داد: من عصای سحر آمیز ندارم و تنها می توانم به لحاظ روحی و روانی شرایط را به مجرای اصلی تغییر دهم و اشتباهات را تصحیح کنم. باید یک تیم و همدل باشیم تا موفقیت کسب کنیم.

در طرف دیگر این رقابت استرالیا هم تیمی نیست که بخواهد به این سادگی تن به شکست در برابر سوریه یا هر تیم دیگری بدهد. اور میبل بازیکن جوان تیم ملی استرالیا و زننده یکی از سه گل این تیم در دومین رقابت مقابل فلسطین گفت: استرالیا مصمم است در ادامه تورنمنت، شکست ناامیدکننده خود در بازی اولش در مقابل اردن را به فراموشی بسپارد. میبل به حریفان دیگر استرالیا در ادامه رقابتها هشدار داد و گفت عصر جدیدی در فوتبال استرالیا آغاز شده است.

میبل بعد از بازی مقابل فلسطین به خبرنگاران گفت:"گراهام آرنولد سرمربی جدید ما از فرصت دادن به بازیکنان جوان نمی‌ترسد و می‌توانید نتیجه اعتماد او به جوانها را ببینید. کریس بازی خیلی خیلی خوبی داشت، جیمی مک‌لارن هم عالی بود و گل زد. من هم در این بازی گل زدم. من برای فوتبال استرالیا خیلی خوشحال و هیجان‌زده هستم و به نظرم هواداران ما هم باید خوشحال و هیجان‌زده باشند".

در این وضعیت اگر استرالیا در جایگاه دوم بماند و در گروه مقابل هم ژاپن جایگاه دوم را حفظ کند احتمال رو به رو شدن این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی به شدت بالا می‌رود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید