بیشترین قدرتی که برای سرگرم کردن مردم استفاده‌ کرده‌ام؛ تلفیق فانتزی با کمدی بود ‌که برخلاف دیگر نقاط جهان جایش در سینما و تلویزیون ایران خیلی خالی است، ما بیشتر در پی رئالیسم و گفتن واقعیت‌ها هستیم اما این جادو و فانتزی هم باید در سینما و تلویزیون باشد.

نویسنده فیلم «لیلی با من است» درباره تمایل ساخت اثر در شبکه‌ی نمایش خانگی ، اظهار کرد: بد نیست که این مدیوم را هم تجربه کنم اما این به شرایط فرهنگی، اقتصادی و دیگر شرایط جامعه بستگی دارد، بایست تمام شرایط‌ها را سنجید تا دید که بهتر است ورود کرد یا خیر؛ اما به هرحال این رسانه را دوست دارم چون محدودیت‌های صداوسیما را ندارد.

وی در ادامه در خصوص سریال «دوپینگ» اظهار کرد: این سریال را دوست دارم، دوپینگ توانسته مخاطبان خود را پیدا بکند، اما اگر در شرایط بهتری این اثر تولید می‌شد شاید کیفیت بهتری داشت.

نویسنده فیلم «مهرمادری» پیرامون خلق ایده‌ی سریال «دوپینگ» اذعان کرد: دوازده سال پیش یک شرکت تولیدکننده‌ی نوشابه‌های انرژی‌زا چنین پیشنهادی را داد اما درنهایت این فیلمنامه در آن زمان ساخته نشد.

مقصودی در خصوص دلیل عدم شوخی سیاسی در سریال «دوپینگ» در مقایسه با فیلم سینمایی «خجالت‌نکش» که نسبتاً شوخی‌های سیاسی زیادی داشت عنوان کرد: من در سریال «دوپینگ» دوست داشتم فقط مردم را سرگرم کنم‌ و اصلاً قصد شوخی سیاسی یا انتقال پیام سیاسی را نداشتم.

وی در همین راستا ادامه داد: بیشترین قدرتی که برای سرگرم کردن مردم استفاده‌ کرده‌ام؛ تلفیق فانتزی با کمدی بود ‌که برخلاف دیگر نقاط جهان جایش در سینما و تلویزیون ایران خیلی خالی است، ما بیشتر در پی رئالیسم و گفتن واقعیت‌ها هستیم اما این جادو و فانتزی هم باید در سینما و تلویزیون باشد.

نویسنده‌ی فیلم سینمایی «شیدا» در خصوص احتمال ساخت یا نگارش اثری غیرکمدی در آینده تصریح کرد: ایده‌های زیادی دارم که به نظر بعضی از آن‌ها بهتر از آثار کمدی باشند اما فعلاً سفارش‌ دهنده‌ها بر روی آثار کمدی اصرار دارند.

رضا مقصودی در خصوص بیانیه‌ی کانون کارگردانان مبنی‌ بر تعطیلی فیلمبرداری پروژه‌ها، اظهار کرد: راستش ما پروژه‌مان را در اسفند تعطیل کردیم و این بر پایان‌بندی فیلم خیلی لطمه وارد کرد، اما چون جان همکاران‌‌مان مهم بود این کار را کردیم و کانون کارگردان‌ها نیز قصدش حفظ جان عوامل پروژه‌هاست که این خیلی خوب است و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

کمدی‌نویس مطرح سینما و تلویزیون درباره‌ی شوخی های اروتیک در فیلم و سریال ها اظهار کرد: باید تعریف‌مان از شوخی جنسی را مشخص کنیم، برخی مزاح یک آقا با خانم را شوخی جنسی می‌دانند ولی برخی نیز مطرح کردن مسائل زناشویی را در فیلم نیز شوخی جنسی نمی‌دانند.

وی در همین راستا افزود : من به شخصه در فیلم «خجالت نکش» با اینکه موضوع کمی زناشویی بود اما مراقبت کردم تا پرده‌دری نکنم و حدود را رعایت کنم، از طرفی این رعایت‌ها نباید دست و بال هنرمندان را ببندد تا اثری بی‌روح تولید شود و از طرفی‌ دیگر نیز با بی‌ادبی مخالف هستم.

رضا مقصودی در آخر پیرامون ویروس کرونا خاطر نشان کرد: از مردم می‌خواهم تا در این روزها مراقب سلامتی خود باشند و امیدوارم کرونا هر چه زودتر از بین برود.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : «رضا مقصودی» نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، درباره‌ی دلیل ورودش به عرصه کارگردانی گفت: من سال‌ها فیلمنامه نوشتم و کارگردان‌ها این فیلمنامه‌ها را به سلیقه‌ی خود می‌ساختند، حال ترجیح می‌دهم که فیلمنامه‌هایم را خودم بسازم و نوشته‌هایم را خودم به تصویر بکشم.

کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش» درخصوص اینکه آیا ممکن است باز هم برای کارگردانی دیگر، فیلمنامه بنویسد و یا اینکه اثر فیلمنامه‌نویس دیگری را بسازد، عنوان کرد: بله ممکن است من برای کسی فیلمنامه‌ بنویسم و در عین حال فیلمنامه‌ی شخص دیگری را نیز بسازم.

وی در هیمن راستا ادامه داد: کمااینکه درحال حاضر چه ‌نگارش فیلم "خجالت‌نکش" و چه نگارش سریال "دوپینگ" را با کمک فیلمنامه‌نویس دیگری نوشته‌ام، چون اعتقاد من بر این است که برای اینکه یک فیلمنامه قوام پیدا کند یک فیلمنامه‌نویس دیگر باید در کنار کارگردان حضور داشته باشد.

کارگردان سریال "دوپینگ" درخصوص اینکه فیلمنامه‌نویسی سخت‌تر است یا کارگردانی اظهار کرد: هر دو کار سختی است، فیلمنامه‌نویسی شروع یک ماجرای طولانی است و کارگردانی اجرای آن ماجراست، به عبارت دیگر فیلمنامه‌نویسی خلق‌ کردن است و خلق کردن کار بسیار دشواری است؛ خلق شخصیت و قرار دادن شخصیت در موقعیت‌های مناسب، انرژی ذهنی بالایی را می‌گیرد.

وی در این رابطه افزود: من هنگامی که فیلمنامه‌ می‌نویسم خیلی بیشتر از زمانی که کارگردانی می‌کنم خسته می‌شوم‌ ولی کارگردانی انرژی جسمی زیادی می‌گیرد همان‌طور که روح را نیز درگیر می‌کند؛ زیرا انتقال تفکر و دیدگاه شخصی به افراد گروه کار دشواری است و تبحر می‌خواهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید