۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 45189103

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان هایی که شیوع کرونا در آنها دیرتر شروع شده است اکنون روند صعودی دارند و شیوع کرونا در سطح متوسط هم  در تهران نگران کننده است.

وی افززود: با تمهیداتی که اندیشه شده است، زندان‌های ما جزو پایین‌ترین آمار ابتلا در جهان را دارند. متاسفانه برخی از آزادشدگان تجمعاتی داشتند که باعث گسترش ابتلا شده است.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: واقعیت این است که همکاری مردم در فاصله گذاری اجتماعی کم‌نظیر بود. مردم در فاصله‌گذاری اجتماعی در مواجهه با خانواده و خانواده دیگر آن را به حداقل رساندند. البته ممکن است تعدادی متخلف وجود داشته باشند که ما را گرفتار می کنند. این فاصله گذاری باید به حداکثر امکان برسد. وگرنه  ممکن است ما پیک دوم کرونا مواجه شویم.

/ایلنا

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ترافیک‌هایی که امروز در تهران مشاهده کردیم، نگران کننده است.

به گزارش سلام نو، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با کاهش شیوع کرونا در 13 استان و اوضاع تهران، گفت: در استان‌هایی که ابتلا زودتر شروع شده‌ بود، روند نزولی است. بسیاری از استان‌ها این شرایط را دارند. اما متاسفانه استان‌هایی که شیوع را دیرتر تجربه کردند، وضعیت صعودی دارد.

وی افزود: در رابطه با تهران باید گفت، این استان نقش کلیدی دارد و رفتار و آمد از شهرهای دیگر برای ما مهم است. ترافیک‌هایی که در امروز مشاهده کردیم برای ما نگران کننده است. برای این شهر حتی در سطح متوسط هم شیوع، نگران‌کننده است.

حریرچی گفت: در حال حاضر در اکثر موارد از نظر تجهیزات و... تولید کافی داریم. اولویت ما مردم کشور خودمان هستند و اگر چیزی مازاد آمد بنابر انسانیت‌ها آن را به دیگر کشورها واگذار می‌کنم. اما تا زمانی که نیاز در ایران وجود دارد، نه کسی از ما می خواهد و ما نیز اجازه صادرات نمی‌دهیم.

وی در ادامه افزود: بیشتر تخت‌‌های بیمارستانی صرف بیماران کرونا شد. همچنین 100 درصد هزینه درمان بیماران را وزارت بهداشت پرداخت کرده‌است. مجموع اعتباری که ما دریافت کردیم، یک بسته 12 هزار میلیارد تومانی بود. وعده  600  هزار میلیارد و 1200 میلیارد  تومانی هم داده شده است. همچنین ما هزینه‌‌های فرعی هم داریم. بیماران دیگری که به موقع رجوع نکردند و در زمان عود بیماری مراجعه کردند، هزینه درمان را بالا می برند.

حریرچی گفت: برای ما مسائل اجتماعی و اقتصادی و سلامت مردم مطرح است. رعایت تعادل در این زمینه لازم است. ملاحضات اقتصادی از آن نظر است که ما تنها با کرونا نمی‌جنگیم ، بلکه تحریم هم هستیم. در راستای سلامت مردم، تا آنجا که ممکن است، تصمیم‌های بر پایه سلامت مردم گرفته شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید