هوش مصنوعی «دیپ مایند» ۵۷ بازی مخصوص آتاری را انجام داده و سپس معیاری برای مهارتهای یک بازیکن عادی تعیین کرده. این هوش مصنوعی در برخی بازیها، عملکردی بهتر از یک بازیکن عادی داشته است.
سیستم توسعه یافته توسط دیپ مایند، «Agent57» نام دارد. این سیستم در بازیهایی مانند Pitfall ، Montezuma's Revenge و Solaris عملکردی بهتر از یک بازیکن عادی از خود نشان داده که یک موفقیت بزرگ برای هوش مصنوعی به حساب میآید. این بازیها تا به امروز یک چالش بزرگ برای هوش مصنوعی بودند.
هوش مصنوعی برای اجرای مناسب بازیهای Pitfall و Montezuma's Revenge و همچنین کسب امتیازهای بالا، به تمرینهای زیادی نسبت به بازیهای دیگر نیاز دارد. اجرای بازیهای Solaris و Skiing نیز برای هوش مصنوعی یک فرایند پیچیده است چرا که نشانههای زیادی برای مشخص کردن موفقیت آن وجود ندارد.
هوش مصنوعی دیپ مایند روی نسخههای قدیمی خود توسعه پیدا کرده تا بتواند در مورد شناسایی و بهرهبرداری از امتیازات، تصمیمات بهتری بگیرد. علاوه بر این موضوع، Agent57 برای سبک و سنگین کردن میان عملکرد کوتاه مدت و بلندمدت در بازیهایی مانند Skiing، بهینهسازی شده است.
در حالی که Agent57 عملکرد شگفت انگیزی در این بازیها داشته که یک موفقیت بزرگ برای آلفابت است، هوش مصنوعی برای به چالش کشیدن انسان همچنان راه طولانی در پیش دارد. در حال حاضر این سیستمها تنها میتوانند یک بازی را درک کنند و امکان فهمیدن دو بازی به صورت همزمان برای آنها وجود ندارد. بنابراین هوش مصنوعی در این زمینه عملکرد ضعیفتری نسبت به انسانها دارد.
انسان پس از تولد با تطبیقپذیری واقعی و انجام کارهای متنوع آشنا میشود که این موضوع بسیار فراتر از توان هوش مصنوعی کنونی است. با وجود این ناتوانی، هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرد و نتایج Agent57 میتواند آن را بهبود دهد، هرچند در حال حاضر امکان رقابت آن با انسان وجود ندارد.