تلویزیون در روزی که مردم بیش از پیش به این جعبه جادویی نیاز داشتند، دست خالی بود و برنامه جدیدی را برای این روز تدارک ندیده بود.

تلویزیون در روز طبیعت که مردم به ماندن در خانه‌ها دعوت شده بودند، برنامه‌های جذاب و مفرحی نداشت و حتی در قیاس با دیگر ایام نوروز نیز یکی از فقیرترین روزها را پشت‌سر گذاشت.

به گزارش سلام نو، هنوز روزهای قرنطینه به پایان نرسیده اما گویی کفگیر تلویزیون دارد به ته دیگ می‌خورد! برنامه‌ها به صورت بازپخش روی آنتن می‌روند و برنامه‌های جدیدی هم جایگزین نشده است.

روز گذشته ۱۳ فروردین بود. روزی که با عنوان روز طبیعت شناخته می‌شود و به سنت هرساله بسیاری این روز را به‌عنوان «سیزده به در» در بیرون از خانه سر می‌کنند. در نوروز امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا اما به نظر می‌رسید روز سیزدهم مهمترین روزی بود که تلویزیون می‌بایست با در نظر گرفتن برنامه‌های شاد و مفرح و جذاب مخاطب را همچنان برای ماندن در خانه‌ها اقناع می‌کرد.

با این حال تنها دلیلی که مخاطب را به ماندن در منزل در بحران کرونایی این روزها ترغیب کرد نه برنامه‌های سیما که توجه مسئولانه به توصیه‌ها برای سلامت جسمانی و دوری از ویروس شیوع یافته بود.

کنداکتور سیما در روز گذشته برخلاف دیگر ایام نوروز امسال در بخش فیلم‌های سینمایی هیچ فیلم جذاب داخلی و خارجی نداشت و آن طور که انتظار می‌رفت حتی فیلم‌های روز سینمای ایران هم نتوانستند مانند چند روز پیش‌تر، سهمی از آنتن این روز داشته باشند.

جالب‌تر اینکه شب گذشته دو برنامه پرطرفدار سیما در شبکه «نسیم» و شبکه «سه» به صورت بازپخش روی آنتن رفتند!

«دورهمی» که بدون هیچ توضیحی تکراری از برنامه‌های قبلی بود و «عصر جدید» با کمی تغییرات و اضافه کردن بخش‌های «هشتگ عصر جدید» به صورت بازپخش و خلاصه قسمت‌های پخش شده در نوروز روی آنتن رفت.

شاید اگر این روزها در نظر گرفته شده بود «دورهمی» که بدون تماشاگر هم ضبط می‌شود می‌توانست با برنامه ریزی بهتر مهمانان بیشتری را برای نوروز دعوت کرده و برنامه‌های بیشتری را ضبط کند تا دچار مشکلات دقیقه نودی برای پخش نشود. همانطور که چند قسمت قبل تر هم برنامه ای را به صورت بازپخش روی آنتن فرستاد.

«عصر جدید» نیز اگرچه وابسته به شرکت‌کنندگانی است که از شهرستان‌ها به برنامه می‌آیند اما شاید با یک برنامه‌ریزی بهتر می توانست در سه روزی که یک روز آن گذشت برنامه‌های «هشتگ عصر جدید» را در این کنداکتور جانمایی کند به ویژه که این برنامه ها به صورت همزمان با «پایتخت» روی آنتن رفت و نتوانست دیده شود.

هرچند در مجموع عملکرد صداوسیما در نوروز ۹۹ تا به اینجا عملکرد قابل قبولی بوده است اما روز گذشته و به‌رغم انتظارات برای همراهی حداکثری این رسانه با فراخوان عمومی برای در خانه ماندن مردم، شبکه‌های تلویزیون یکی از ضعیف‌ترین ترکیب برنامه‌های خود را پیش روی مخاطبان به نمایش گذاشتند! / مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید