۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 45008797

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا در توییتی ترامپ را از گمراه شدن برحذر داشت.

به گزارش سلام نو، محمد جواد ظریف امروز توییت کرد: دونالد ترامپ، دوباره جنگ طلبان همیشگی گمراهت نکنند. ایران، دوستان دارد. هیچ کس میلیون های "نواب" ندارد.

ظریف افزود: برخلاف آمریکا که در خفا دروغ گفته، فریبکاری کرده و ترور می کند، ایران بی پرده و تنها در دفاع از خود اقدام می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خاتمه این توییت هشدار داد: ایران هیچ جنگی را آغاز نمی کند ولی به آنان که چنین می کنند، درسها می آموزد.

رئیس جمهوری آمریکا دیشب (۱۳ فروردین) بار دیگر ایران را تهدید کرد اگر به منافع یا نیروهای آمریکایی در عراق حمله شود، پاسخ بزرگتری داده خواهد شد.

دونالد ترامپ عصر چهارشنبه که به همراه وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی خود، وزیر دادگستری و رئیس ستاد مشترک نیروی مسلح حضور یافته بود، درباره یادداشت توئیتری صبح امروز خود گفت: ما اطلاعات خوبی داریم که آنها چنین برنامه‌ای که از طریق ایران هدایت می‌شد نه اینکه مستقیم از ایران باشد بلکه از طرف گروه‌هایی است که از ایران حمایت می شوند.

وی افزود: این به معنای آن است که ایران است. ما به آنها می‌گوییم که این کار را نکنید. این کار را نکنید!

رئیس جمهوری آمریکا با این تهدید که «اگر این کار را انجام دهند، با پاسخ بدی مواجه خواهند شد»، مدعی شد در گذشته به آنها پاسخ دادیم و تعداد زیادی از آنهایی که او «بد» نامید، کشته شدند، اگر در آینده این کار را انجام دهند پاسخ ما بزرگتر خواهد بود.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری مدعی شد: بر اساس اطلاعات و باور، ایران یا گروه‌های وابسته به آن در حال برنامه‌ریزی حمله‌ای غافلگیرکننده علیه نیروها یا تاسیسات آمریکا در عراق است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران هزینه بسیار گزافی خواهد پرداخت.

این توئیت ترامپ پس از آن صورت می‌گیرد که تحرکات آمریکایی‌ها در عراق افزایش یافته و نیویورک تایمز از طرح حمله آمریکایی‌ها به پایگاه‌های بسیج مردمی در عراق پرده برداشت.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید