محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: درحال حاضر طولانی ترین زمان تعطیلی مدارس در سراسر جهان را شاهد هستیم و برای جبران آن در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما دوره ها را بعد از تعطیلات فشرده می کنیم و ۵ شنبه و جمعه هم می توانند مدارس باز باشند و یا ساعت حضور بچه ها در مدارس اضافه شود.

به گزارش سلام نو، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری که عصر امروز پخش شد، با تبریک ولادت سیدالشهدا، روز پاسدار و اعیاد ماه شعبان به تشریح جزئیاتی درباره آموز های مکمل که این روزها از صدا و سیما پخش می شود پرداخت.

وی گفت: امروز دنیا با بزرگترین وقفه آموزشی مواجه است و قریب به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر دنیا از کلاس درس محروم هستند. این روزها کشورها تدارکات مختلفی برای جبران آموزش دیده اند. ما نیز ظرف یکی دو روز بعد از تعطیلات مدارس با همکاریس صدا و سیما آموزش های مکمل تلویزیونی را شروع کردیم. امروز سه شبکه در ۲۸ نوبت به کار آموزش دانش آموزان مشغول هستند. باز خوردهای خوبی هم از این موضوع گرفته ایم و نشانه اش این است که این برنامه ها بارها دانلود می شود.

وی درباره جبران عقب ماندگی دانش‌آموزان بیان کرد: در ستاد ملی کرونا این موضوع تصویب شده است که با احتساب آموزش های مجازی که دارد صورت می گیرد، اگر مدارس از نیمه فروردین باز شوند یک ماه به زمان تحصیل اضافه شود. اگر بیش از این مدارس تعطیل باشد، هر زمانی که مدارس باز شدند بین ۴ تا ۶ هفته، به دوره آموزشی اضافه شود. اینطوری سال تحصیلی آسیب نمی بیند. ما دوره ها را بعد از تعطیلات فشرده می کنیم و ۵ شنبه و جمعه هم می توانند مدارس باز باشند و یا ساعت حضور بچه ها در مدارس اضافه شود.

/مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید