موش ها جوندگانی کوچک با یک بینی ، بدن دور خز ، گوش های بزرگ و یک دم بلند و اغلب بدون مو است. صدها نوع موش وجود دارد که به خانواده های زیربنایی گونه های دنیای قدیم یا دنیای جدید تقسیم می شوند. انواع متداول شامل موش فاضلاب ، موش خانگی ، موش مزرعه ، موش چوب ، موش انباری ، موش سقف است.

اگرچه برخی از افراد در مورد موش صحبت می کنند که گویی آنها یکسان هستند ، اما در واقع انواع مختلفی از حیوانات در خانواده جوندگان هستند. موشها به طور کلی می توانند طاسی ، پوسته پوسته و استوانه ای شکل باشند.

اندازه موش

موش ها در رنگ ها و اندازه های متنوعی قرار دارند. برخی از رنگ های رایج موش ها به رنگ های سفید ، قهوه ای و خاکستری هستند. برخی از آنها بسیار ریز و برخی دیگر تقریباً به اندازه یک سیب زمینی پخته شده است.

موش ها بطور معمول از طول 1 تا 7 اینچ (2.54 تا 18 سانتی متر) رشد می کنند و بین 0.5 تا 1 اونس (از 23 تا 0/028 کیلوگرم) وزن دارند. پیگی آفریقایی کوچکترین موش شناخته شده کره زمین است. اندازه آن 1.2 - 3.1 اینچ (3.04 تا 7.874 سانتی متر) است و وزن آن کمتر از 0.35 اونس (0.01 کیلوگرم) است. این اندازه گیری ها شامل طول دم نمی شود. بعضی از موش ها دمهایی دارند به اندازه بدنشان.

موش ها کجا زندگی می کنند؟

موش ها موجوداتی سخت هستند که تقریباً در هر کشور و نوع زمین یافت می شوند. آنها به راحتی می توانند در جنگل ها ، چمنزارها و سازه های دست ساز زندگی کنند. اگر موش ها در طبیعت زندگی کنند ، موش ها معمولاً در زیر زمین فرو می روند. دفن آنها به محافظت از آنها در برابر شکارچیان کمک می کند.

شکارچیان موش

شکارچیان طبیعی آنها گربه ها ، پرندگان ، سگ های وحشی و روباه ها هستند.

موش ها شبانه هستند به این معنی که آنها دوست دارند در طول روز بخوابند. به همین دلیل است که می توان صدای موش های خانگی را در طول شب در هنگام بازی و یا تغذیه شنید. بیشتر موش های وحشی نسبت به انسان و حیوانات دیگر مضطرب هستند ، اما با سایر موش ها بسیار اجتماعی هستند. موش های خانگی نسبت به انسان بسیار دوستانه هستند و می توانند حیوانات خانگی خوبی برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان باشند .

طبق  RSPCA ، موش ها بسیار سرزمینی هستند. حتی موش های خانگی دوست دارند یک منطقه بزرگ داشته باشند که بتوانند به عنوان خودشان ادعا کنند.

موش ها چه می خورند؟

اگر آنچه را که در کارتون می بینید باور کنید ، فکر می کنید موش ها پنیر می خورند. در واقع ، آنها دوست دارند میوه ، دانه و غلات بخورند. آنها غیر طبیعی هستند ، به این معنی که آنها هم گیاهان و هم گوشت می خورند ، و موش های خانگی معمولی تقریباً هر چیزی را که بتوانند پیدا کنند می خورند. در واقع ، اگر مواد غذایی کمیاب باشد ، موش ها حتی یکدیگر را می خورند.

موش ها اشتهای نامطبوع دارند. آنها روزانه 15 تا 20 بار غذا می خورند ، بنابراین خانه های خود را در این نزدیکی ها که منابع غذایی به راحتی در دسترس دارند ، می سازند.

بچه موش ها

هنگامی که خانه ها با موش ها آلوده می شوند ، انسان ها اغلب در اطراف خانه خود سیم های مسدود شده ، کتاب ها ، مقالات و عایق ها پیدا می کنند. موش ها این وسایل را نمی خورند ، بلکه آنها را به قطعه هایی که می توانند برای تهیه لانه خود استفاده کنند ، خورد می کنند. این امر به این دلیل است که لانه های موش از هرچه موش ماده پیدا کند ساخته شده است.

در حدود 4 تا 7 هفته سن ، یک موش ماده جفت می شود و جوان می شود. وی طبق گفته دانشگاه فلوریدا ، وی 19 تا 21 روز جنین خود را حمل می کند و چهار تا ده ها نوزاد به دنیا می  آورد . موش ها می توانند هر سه هفته یک بستر جدید از نوزادان داشته باشند.

موش های حیوان خانگی می توانند تا شش سال زندگی کنند ، در حالی که موش های وحشی معمولاً فقط در حدود 1 تا 2.5 سال زندگی می کنند.

موش ها شباهت زیادی به انسان ها دارند

موش ها در عملکرد بدن و ذهن بسیار شبیه انسان ها هستند. به همین دلیل است که آزمایشگاه ها از  موش ها به عنوان موضوع آزمایش  داروها و موارد دیگر استفاده می کنند. تقریباً تمام داروهای مدرن قبل از مراجعه به آزمایشات پزشکی انسان روی موش ها آزمایش می شوند.

موش ها موجودات کوچک و سختی هستند ،آنها می توانند  در مقابل نیش های عقرب متعدد مقاومت کنند .

موش ها می توانند از طریق سوت های خود تغییرات دما و تغییرات در زمین های زمینی را حس کنند.

در حین برقراری ارتباط با یکدیگر ، موش ها صداهای اولتراسونیک و همچنین منظم ایجاد می کنند.

بیشتر موش ها پرش بسیار خوبی دارند. آنها می توانند تقریباً 18 اینچ (46 سانتی متر) در هوا پرش کنند. آنها همچنین کوهنوردان و شناگران با استعدادی هستند.

قلب موش می تواند 632 ضربان در هر دقیقه ضرب  کند . قلب انسان فقط در هر دقیقه 60 تا 100 ضربان می زند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید