سازمان ملل در اقدامی فوری از مقامات میانمار خواست تا امکان کمک به ایالت راخین را بدهند.

به گزارش سلام نو،سازمان ملل از دولت میانمار خواست که اجازه دسترسی بدون مانع و فوری کمک‌های بشر دوستانه به ایالت راخین را بدهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ایالت راخین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سفر آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی به مناطق روستایی را مسدود کرد. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و برنامه جهانی غذا سازمان ملل جز این آژانس‌های منع شده بودند.

براساس اعلام دفتر امور بشر دوستانه سازمان ملل از اوایل ژانویه با آغاز درگیری‌های اخیر در ایالت راخین حدود ۵ هزار نفر از مردم این منطقه از خانه‌هایشان فرار کنند.

پیر پرون سخنگوی دفتر سازمان ملل اعلام کرد: ما درباره محدودیت‌های جدید برای دسترسی امداد رسانی و کمک‌های بشردوستانه بسیار نگران هستیم. این مسئله هزاران نفر از زنان و کودکان و مردان را در ایالت راخین از  کمک بشر دوستانه و محافظت آنها محروم می‌کند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم دولت به درخواست ما برای دسترسی بلامانع و سریع آژانس‌های ارائه دهنده کمک‌های بشر دوستانه پاسخ مثبت دهد تا بدین شکل محافظت از غیرنظامیان در راستای حقوق بین الملل و حقوق بشر انجام گیرد.

با این حال وزیر امور شهرداری ایالت راخین به رویترز اعلام کرد: محدودیت‌های اعمال شده درباره دسترسی کمکهای بشردوستانه به دلایل امنیتی اجرا شده است.

وی ادامه داد: اگر نگرانی‌های امنیتی نباشد این محدودیت‌ها به پایان می‌رسد. در حال حاضر ما نمی دانیم این محدودیت‌ها تا چه زمانی ادامه می‌یابد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید