چغندر سرشار از آهن و انواع ویتامین‌ها از جمله فسفر و پروتئین است و خواص مختلفی برای سلامت پوست و مو دارد. از چغندر در زیبایی پوست و مو به دلیل خواص منحصر به فرد آن بسیار استفاده می‌گردد.

1- با استفاده از خواص چغندر به صورت طبیعی پوست خود را سرخ و گلگون کنید

عصاره چغندر موجب سرخی و گلگون شدن پوست شما می شود و به دلیل اینکه خالی از مواد شیمیایی مضر برای بدن شماست یک محصول زیبایی ایمن محسوب می گردد. ویتامین سی موجود در چغندر مانع از تجمع رنگ‌دانه‌ها در پوست می‌گردد.

روش استفاده:

چغندر را رنده کرده و بعد آن را بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. بعد از ده تا پانزده دقیقه صورت خود را با آب بشویید. اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که نوری از رنگ صورتی بر روی پوست شما نشسته است. برای پاک‌سازی خون و سموم از بدن می توانید آب چغندر را نوش جان کنید.

2- درمان سیاهی دور چشم با چغندر

استفاده مداوم از آب چغندر علاوه بر دور کردن استرس‌های خانه و کار شما موجب از بین رفتن سیاهی و پف زیر چشم شما هم خواهد شد. سیاهی دور چشم از مشکلاتی است که افراد زیادی نسبت به آن شکایت می‌کنند.

یک توپ پنبه‌ای را با آب چغندر، شیر و عسل بخیسانید. چشمان خود را ببندید و این محلول بی‌نظیر را روی پلک‌های خود ماساژ دهید. بعد از ده دقیقه پوست خود را با آب سرد شست‌وشو دهید.

3- روشن کردن تیرگی لب‌ها

چغندر، لب‌های شمارا جذاب و زیبا کرده و رنگ قرمز طبیعی به لب‌های شما می‌دهد. اگر لب‌های شما دچار خشکی، تیرگی و دوپوستگی هستند، چغندر راه‌حل خوبی برای شما است. استفاده از مخلوط آب چغندر و شکر، تیرگی لب‌های شمارا از بین برده و لب‌هایتان را نرم و لطیف خواهد کرد. این یکی از خواص چغندر برای حفظ سلامت پوست و زیبایی است.

مقداری چغندر را رنده کرده و آب چغندر را با شکر مخلوط کنید و بر روی لب‌های خود بمالید تا از رنگ تیره لب‌های شما لایه‌برداری کند.

4- جلوگیری از ریزش مو

چغندر سرشار از ویتامین‌های مختلف است و کمبود مواد معدنی را جبران می‌کند و از ریزش مو و شکستگی جلوگیری می‌نماید. کمبود مواد معدنی در بدن، یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو است به همین دلیل یکی از مهم‌ترین خواص چغندر حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن است.

چغندر را به عنوان ماسک مو و یا برای شستشوی مو استفاده کنید، اگر می‌خواهید از چغندر به عنوان ماسک مو استفاده کنید، باید پودر قهوه را با آب چغندر و یا خمیر رنده شده آن مخلوط نمایید. این مخلوط بی نظیر یک نرم‌کننده فوق‌العاده و درخشان کننده است که می‌توانید بعد از شستشوی موهایتان، آن را بر روی موهایتان ماساژ دهید. ابتدا موهایتان را با آب داغ خیس نموده و بعد با آب چغندر موهایتان را شستشو دهید.

5-پوست لطیف و صاف با استفاده از خواص چغندر

به دلیل وجود آهن و کاروتنوئید در چغندر رطوبت به داخل لایه‌های درونی پوست وارد می‌شود

چغندر یک ماده طبیعی برای نرم و صاف کردن پوست شما است و بعد از استفاده از آن احساس چربی روی پوست خود ندارید. ازاین‌رو، با استفاده از چغندر می‌توانید از شر خشکی پوست خلاص شوید و از خواص فوق‌العاده آن برای سلامت پوست استفاده نمایید.

یک چغندر را با دو قاشق کشک مخلوط کنید و سپس کمی روغن بادام به این مخلوط اضافه نموده و این مخلوط را روی پوست صورت و بدن خود بمالید. بعد از بیست دقیقه پوست بدن و صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

6- پیشگیری از چروک خوردگی صورت

چغندر مانع از افتادگی پوست می گردد زیرا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد از پیری و افتادگی پوست جلوگیری نموده و موجب سلامتی پوست می گردد.

آب چغندر را با عسل و شیر مخلوط نمایید و این ماسک که موجب جوان شدن پوست شما می گردد را حداقل 1 یا 2 بار در هفته بر روی پوست خود ماساژ دهید تا چروک‌های پوست شما کم شوند و جوان بمانید.

7-درمان شوره سر از خواص چغندر

خواص آنزیمی چغندر کاهش ‌پوسته شدن پوست سر و از بین بردن باکتری‌های مسبب شوره سر است. همچنین، سیلیس چغندر، پوست سر را مرطوب و موهایتان را نرم و براق می‌کند. عفونت‌های قارچی و خشکی پوست سر، از علل اصلی شوره سر هستند که می‌توان به طور طبیعی با استفاده از چغندر درمان شود.

سرکه یا آب چریش را به با آب چغندر اضافه نموده و با ماده حاصله موهای خود را ماساژ دهید. بعد از مدتی، موهایتان را بشویید.

8- چغندر یک ماده غذایی ضد جوش و آکنه

چغندر با حذف مواد اضافی و چربی‌های اضافی پوست موجب می گردد عوامل ایجاد کننده آکنه و جوش از بین بروند درواقع چغندر ضدالتهاب و میکروب و همچنین ضد عفونی کننده است.

آب چغندر و گوجه فرنگی را به نسبت مساوی مخلوط کنید و آن را روی پوستتان بمالید. بعد از حداقل 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید