۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 44390972

پاندا یک نوع خرس می باشد که در جنوب غربی چین زندگی می کند و دارای لکه های سیاه در روی گوش و دور چشم و دور بدن خود است . پاندا در دسته گوشت خواران می باشد و تغذیه او از بامبو است .<br/>در این مطلب از سلام نو  درباره پاندا مواردی را به شما بیان می کنیم .

رژیم غذایی پاندا

پاندا ۹۹% از بامبو تغذیه می کند اما گاهی اوقات حیوانات کوچک و ماهی را نیز می خورد ، و جالب است که با آن که پاندا به بامبو علاقه بسیار زیادی دارد ولی در رده حیوانات گوشتخوار می باشد .

طول عمر پاندا

یک پاندا معمولاً حدود ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می کنند .

اندازه پاندا

پاندای نر معمولا ۱۰ الی ۲۰ درصد از پاندای ماده درشت تر می باشد . وزن پاندای نر تا ۱۱۵ کیلوگرم می‌رسد اما ماده ها کوچکتر هستند و می‌توانند تا ۱۰۰ کیلوگرم برسند .

قد پاندا معمولاً یک و نیم متر است و عرض  آنها ۷۵ سانتی متر می‌باشد .

معمولاً پانداها به رنگ سفید و سیاه هستند و دانشمندان نمی دانند علت رنگ پوست پاندا چیست .

تولید مثل پاندا

امروزه دانشمندان در تکثیر پاندا دچار مشکل شده‌اند  زیرا پانداها عدم تمایل به برقراری ارتباط جنسی دارند و برای حل این مشکل دانشمندان از روش ویاگرا و حتی پخش فیلم‌های نزدیکی پاندا ها با یکدیگر استفاده کردند اما نتیجه دلخواهی را به دست نیاورده اند و از دیگر روش های لقاح مصنوعی استفاده کردند و امروزه توانسته اند با روش‌های خود هر دو سال یک نوزاد پاندا به دنیا بیاورند .

پاندا از سن ۴ تا ۸ سالگی توانایی جنسی دارد و می تواند تا ۲۰ سالگی ادامه دهد .

دوره جفت گیری پاندا ۳ ماه بهار می باشد و فقط سه روز ، آن هم فقط یک بار در سال آماده جفت گیری می باشند و برای به دست آوردن جفت ماده نرها با یکدیگر به رقابت می پردازند .

مدت زمان برقراری رابطه جنسی آنها ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه طول می کشد اما برای اطمینان از حسن انجام کار پاندای نر چند بار عمل لقاح را تکرار می کند.

دوران آبستن پاندا ۹۵ تا ۶۰ روز می باشد .

نوزاد پاندا

معمولاً پانداها در زایمان خود دو قلو به دنیا می آورند و یکی از توله ها را مادر رها می کند البته هنوز دانشمندان علت آن را کشف نکرده اند که به چه علت و کدام توله را رها می کند و فقط حدس بر این است که توله ضعیف تر را رها می کند و موردی که ثابت شده است این است که در بزرگ کردن توله ها پدر هیچ نقشی ندارد .

توله پاندا در ابتدا به رنگ صورتی می باشد اما به مرور زمان بعد از یک ماه رنگ توله کامل می شود .

اما هنوز نمی تواند راه برود و و تنها در ۷۵ تا ۹۰ روزگی شروع به خزیدن می کند . توله به مدت ۶ ماه شیر می خورد در این مدت به مقدار کمی می‌تواند از بامبو تغذیه کند و شیر مادر در توله پاندا به مدت یک سال مهم ترین منبع تغذیه است .

توله پاندا به مدت یک و نیم تا دو سال به همراه مادر خود زندگی می کند .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید