بهتر است به موهای که نوزاد خود نرم کننده مخصوص مو بزنید و مرتب موهایش را شامپو بزنید تا از ناراحتیهای پوست سر در امان بمانند در ابتدای تولد بعضی از کودکان بدون مو متولد می شوند و بعضی دیگر دارای موهای پرپشتی می باشند نگران کودکانی که موی کم دارند نباشید زیرا به زودی نوزاد شما موهایش در می آید در این مدت بهتر است مراقبت پوست و موی نوزاد خود باشید تا دچار بیماری نشود .

در این مطلب از سلام نو نکاتی را برای نگهداری پوست سر کودک ، به شما می گوییم.

موهای کودک را به صورت مرتب شامپو کنید یکی از دلایلی که موجب نازک شدن موی سر و شکننده شدن مو می شود کثیفی و عرق است پس حتماً موهای نوزاد خود را شامپو بزنید و سه بار در هفته ماساژ دهید .

موهای نوزاد خود را ماساژ روغنی بدهید

ماساژ روغن برای کل بدن نوزاد مفید می باشد همچنین بهتر است که به پوست سر بزنید زیرا موجب بهبود گردش خون در حفره های موی نوزاد می شود همچنین به رطوبت پوست سر نوزاد کمک می‌کند و از شوره سر جلوگیری می نماید بهتر است روغن را بر روی سر نوزاد بریزید و به صورت دایره ای به و بدون فشار ماساژ بدهید روغن های زیتون و نارگیل برای این موارد کاربرد بسیار زیادی دارند .

مشکل پوستی کرادل کپ

به تولید بیش از حد سموم گفته می‌شود ماده‌ای چرب رطوبت پوست سر را حفظ می نماید و بعضی اوقات موجب جوش های خیلی ریز و برآمدگی های خیلی ریز و گاهی در کنار هم و به رنگ زرد یا سفید می گویند این مشکل در نوزادان بین ۸ تا ۱۲ ماه رایج می باشد و برای جلوگیری از آن بهتر است مرتب پوسته نوزاد شستشو داده شود و سرشانه شود.

از مصرف پودر تالک بر روی سر نوزاد در طول این مدت خودداری نمایید .

به طور مرتب موهای نوزاد را شانه بزنید

شانه کردن موجب باز شدن منافذ پوست سر می شود و این عمل به تولید سبون سالم سر کمک می‌کند حتما به صورت آرام موهای نوزاد را شانه کنید زیرا پوست سر نوزاد بسیار حساس است و از شانه با دانه های بزرگ براق و نرم استفاده نمایید بهتر است این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید .

مرطوب کننده بزنید

اگر کودک شما کچل می باشد بهتر است به سرش مرطوب کننده بزنید تا پوست سر او نرم شود .

موهای نوزاد را مرتب کنید

یکی از راهها برای حفظ موی سالم مرتب کردن موی سر می باشد زیرا این کار از موخوره و مسائلی مربوط به خشکی سر جلوگیری می کند.

تراشیدن موی سر نوزاد

عده‌ای از والدین برای این باور می باشند که اگر موی کودک خود را در سنین کم بتراشند موهای کودک پرپشت می شود در صورتیکه این یک باور غلط می باشد تنها تراشیدن موی سر موجب می شود موهای نازک کودک شما ضخیم تر رشد کند و این باور را به دیگران می دهد که موهای فرد پرپشت شده است در صورتی که فقط تارهای مو ضخیم تر می شود و البته این یک راه میانبر برای مراقبت از موی نوزاد است. اگر نمی توانید وقت زیادی را برای مراقبت از موهای کودک خود بگذارید بهتر است موهای سر او را به تراشید.

استفاده از محصولات مخصوص کودکان

به هیچ وجه محصولات مراقبت از موی بزرگسالان را به نوزادان نزنید زیرا موجب می‌شود پوست نوزاد آسیب ببیند و موجب حساسیت شود و حتماً شامپوهایی که برای چشم کودک ضرر ندارد را تهیه نمایید .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید