۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 44248078

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی در نخستین روز از سال نو به کشور خبر داد و اعلام کرد: در اولین هفته سال جدید، بسیاری از شهرها بارانی می‌شوند.

سازمان هواشناسی در آخرین روز سال۹۸  درباره آخرین وضعیت جوی کشور اعلام کرد:  امروز شاهد بارش پراکنده در مناطقی از شمال‌ غرب هستیم و فعالیت این سامانه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، شمال‌شرق و شرق کشور و استان‌های یزد، فارس و کرمان نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین با ورود به سال ۹۹، سامانه جدید بارشی نیز وارد کشور می‌شود و شاهد بارش باران در غرب و شمال‌ غرب کشور خواهیم بود، ضمن اینکه این سامانه بارشی بخش‌هایی از شمال‌شرق و شرق کشور را نیز بارانی خواهد کرد.

سامانه بارشی روز شنبه دوم فروردین نیز غرب و جنوب کشور را در بر می‌گیرد و شمال شرق با بارش پراکنده همراه خواهد شد.

دمای هوا نیز از شنبه دوم فروردین در نیمه غربی سواحل خزر و شمال‌ غرب کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، یکشنبه سوم فروردین کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما در نیمه غربی و نوار شمالی و چهارم و پنجم فروردین، کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما را در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت.

یکشنبه سوم فروردین، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد بیشتر مناطق کشور را در بر می گیرد و به تدریج از نیمه غربی کشور ابرها کاهش می‌یابد.

دوشنبه چهارم فروردین، در سواحل شرقی خزر و شمال‌شرق باران خواهیم داشت و در این مدت، در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به صورت برف است.

این سازمان برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز بارش تگرگ را در بخش‌هایی از جنوب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی کرد.

فردا (جمعه) بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر، سردترین مراکز استان خواهند بود.

گزارش هوای پایتخت نیر حکایت از آن دارد که آسمان تهران فردا نیمه‌ ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد شد. بیشینه و کمینه دمای فردا در تهران نیز ۲۱ و ۱۱ درجه خواهد بود.

امروز در تهران جهت باد شمالی و سرعت آن ۱۴ کیلومتر بر ساعت است و دید افقی ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۳۳ درصد است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید