درست غذا خوردن و تلاش برای سالم ماندن کار ساده ای نیست، به خصوص در دنیای امروز که به راحتی میتوان به اطلاعاتی در مورد موادغذایی، نحوه، و زمان خوردن دسترسی پیدا کرد. یكی از بزرگترین ایرادات این است كه افراد برای انجام عادات سالم به خود فشار زیادی وارد می كنند كه می تواند آنها را به سمت  ناكامی درنتیجه دلخواه هدایت کند.

در اینجا متخصص تغذیه به مواردی اشاره میکنند، که  شما باید از انجام آنها دست بکشید، حتی اگر فکر می کنید،  درست هستند.

1. پرهیز از خوردن هرآنچه می خواهید

شما باید گاهی خود را از غذاهای مورد علاقه تان محروم کنید، حتی اگر آنها دقیقاً سالم ترین انتخاب ها باشند. پرورش یک بدن سالم  به معنای داشتن ذهن سالم است. مداوم احساس گناه در مورد آنچه می خواهید بخورید، می تواند منجر به احساس اضطراب و استرس شود. و نکته مهم دیگر این است که احتمالاً به نقطه‌ای خواهید رسید که دیگر نتوانید خود را نگه دارید. در این شرایط غذا می خورید، پرخوری می کنید و احساس گناه بیشتری به وجود می آورید و این چرخه بی پایان انتخاب های بد را تحریک می کنید.

در عوض، باید بیشتر اوقات، قوانینی اتخاذ کنید، در این هنگام قول دهید  وعده های  مغذی و تازه بیشتری بخورید، در این صورت تسلیم نمیشوید. احساس نگرانی نسبت به انتخاب غذاها به شما کمک نمی کند تا سریعتر به اهداف سلامتی خود برسید.

2. پیگیری کمتر تمام رژیم های غذایی متنوع

روزی نگذشته، که یک رژیم غذایی جدید یا یک غذای فوق العاده کشف نشود و برخی از سایت ها، مجلات، یا  نمایشگرهای اینستاگرام قسم می خورند که این رژیم 100٪ کار می کند. اما واقعیت این است که، هیچ قرص جادویی یا ماده ای، راه حل کلی نیست. تنها راه رسیدن به اهداف بهداشتی تعهد طولانی مدت و کنترل خود است. باید درست بخورید، مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه مغذی، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی را در رژیم خود بگنجانید. ورزش و رها کردن عادات ناسالم سبک زندگی، مانند نوشیدن زیاد یا خوابیدن خیلی دیر نیز مهم است. از همه مهمترباید به صدای بدن خود گوش دهید، زیرا این خیلی بهتر از گوش دادن به برخی افراد غریبه در تلویزیون یا اینترنت است.

3. مراقبت از خود به اندازه کافی

هر کسی در هر موقعیتی فقط در تلاش است تا به مشتریان خود کمک کند تا به اهداف درمانی شان برسند، اما  به سلامت روان آنها کمتر توجه میشود. هنگامی که یک هدف  بیش از حد مورد توجه قرار بگیرد، می تواند شما را از آنچه قرار است اتفاق بیفتد جدا کند. بهترین روش برای ادامه و صرفه جویی در مصرف انرژی مراقبت از خود است. وقتی احساس خوبی دارید، از خود و پیشرفت تان  احساس انرژی و رضایت می کنید. بنابراین برای مراقبت از خود مدتی توقف کنید. یک کتاب خوب بخوانید، شنا کنید، به کلاس یوگا بروید، با افراد مورد علاقه خود وقت بگذرانید یا حتی در رستوران مورد علاقه خود یک وعده غذایی بخورید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید