بسیاری از مدل های جدید اتومبیل دارای ویژگی جدید شگفت انگیز هستند، مانند سیستم شروع بدون کلید، با استفاده از این ویژگی می توانید درب ماشین خود را بدون چرخاندن کلید در قفل یا فشار دادن دکمه باز کنید. این نوع خودروها از سنسورهایی برای اتصال به کلید ماشین و باز کردن درب استفاده می کنند. پس از نشستن، می‌توانید ماشین را با فشار دادن یک دکمه روشن کنید. این به نظر ایده آل است، اما سارقان باهوش ماشین، راهی برای سوء استفاده از این ویژگی پیدا کرده اند. در زیر چگونگی سوءاستفاده سارقان و نحوه جلوگیری ازسرقت بیان شده است.

کلید ماشین

کلیدهای اتومبیل هایی که دارای سیستم شروع اتوماتیک هستند، از طریق اتصال بی سیم کار می کنند. این سیگنال فقط وقتی کار می کند که حدود دو متر از ماشین فاصله داشته باشید. در غیر این صورت، این اتصال برقرار نخواهد شد. متأسفانه سارقان باهوش راهی برای هک کردن این سیگنال و تقویت آن پیدا کرده اند. آن ها این روزها به فناوری پیچیده ای احتیاج ندارند، دستگاه های مورد نیاز برای هک کردن سیگنال به سادگی در فروشگاه خریداری می شوند و چندان گران نیستند.

تقویت کننده

سارقان برای تقویت ارتباط بین کلید و ماشین، از نوعی تقویت کننده یا افزونه استفاده می کنند. برای این کار باید به اندازه کافی به ماشین نزدیک شوند. به عنوان مثال کلیدهای ماشین در جایی از خانه قرار دارند، در حالی که ماشین جلوی درب پارک شده است یا شما در دفتر هستید و ماشین شما در پارکینگ است. سارقان از تقویت کننده برای تقویت سیگنال بین کلید و ماشین استفاده می کنند تا در مواقعی که در آن نیستید، درها به راحتی باز شوند.

مسدود کردن سیگنال برای جلوگیری از سرقت

برای مسدود کردن سیگنال می توانید از چند ترفند مفید استفاده کنید. ارزانترین و آسان ترین راه این است که قبل از قرار دادن آن ها در کیف یا جیب خود، کلیدهای اتومبیل خود را در یک تکه فویل آلومینیومی بپیچید. با این کار سیگنال مختل می شود. همچنین می توانید یک کیف پول فلزی مخصوص خریداری کنید که سیگنال را مسدود کند. نکته دیگری که می توانید امتحان کنید، قرار دادن کلیدها در فریزر هنگام خانه بودن است. فریزر سیگنال را نیز مسدود می کند. فقط لازم است به یاد داشته باشید که آن ها را در آنجا قرار داده اید ... همچنین می توانید از فروشنده خودرو بخواهید که ویژگی بدون کلید را مسدود کند. به این ترتیب، هیچ کس نمی تواند از آن استفاده کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید