قالب های مانده از مواد غذایی، باکتری ها، بوهای بد و مواد غذایی فاسد شده. ممکن است این موارد هم در یخچال شما مشاهده شود. بنا به دلایلی اگر شما به درستی روش صحیح ذخیره و نگهداری مواد غذایی را ندانید، ممکن است حداقل برخی از این مشکلات را مشاهده کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی نگهداری بهترین غذاهای مختلف برای استفاده بیشتر از وقت، غذا و پول شما آورده شده است و یا به بیان دیگر از مریض شدن شما جلوگیری می شود.

نگهداری صحیح گوشت

برای جلوگیری از قرار گرفتن گوشت در معرض باکتری های خطرناک، باید تمام گوشت، مرغ و ماهی را در بسته بندی های اصلی که از فروشگاه خریداری می کنید، نگهداری کنید. اگر مقداری از گوشت شما برای طبخ اضافه بود، آن را روی یک بشقاب قرار دهید تا هرگونه قطره یا چربی احتمالی را بگیرد و از آلوده شدن غذاهای دیگر درون یخچال خودداری کنید. گوشت های ناهار و هات داگ ها از قبل پخته شده اند، بنابراین نیازی به قرار دادن روی یک بشقاب نیست. اگر قصد استفاده از گوشت را طی چند روز ندارید، بهتر است آن را به طور صحیح در فریزر نگه دارید تا زمانی که آمادگی استفاده از آن را داشته باشید.

نحوه نگهداری لبنیات

شیر: ظروف شیشه ای و پلاستیکی برای شیر بهترین جا هستند، زیرا کاغذ می تواند به باکتری ها آلوده شود. به تاریخ تولید و انقضا حتما توجه داشته باشید. بسیاری از یخچال ها قفسه هایی چسبیده به درب دارند که افراد دوست دارند شیر را در آنجا نگه دارند اما برخی از کارشناسان برای این امر توصیه می کنند، این کار را انجام ندهید زیرا درب یخچال گرمترین مکان است، مگر در برخی از مدل های جدید که دارای یک فضای پوشیده در داخل درب هستند که دارای تهویه مخصوص برای خنک تر نگه داشتن مواد است.

ماست: ماست را در ظروف اصلی خود نگهداری کنید. اگر مقداری ماست را برای خوردن خود برداشته اید، ماست باقی مانده را به ظرف اصلی برنگردانید. آن را در ظرف دیگری و با بسته بندی پلاستیکی محکم ببندید و سپس در یخچال نگهداری کنید.

پنیر: پنیرهای سفت را باید در بسته بندی اصلی فروشگاهی خود نگه دارید تا زمانی که بخواهید آن را باز کنید و مصرف کنید. پس از باز کردن بسته بندی می توانید پنیر را در کاغذ های پلاستیکی و فویل بگذارید. پنیرهای خرد شده معمولاً در یک بسته مناسب عرضه می شوند و می توانند در همان بسته نگهداری شوند.

پنیرهای نرم را باید در بسته بندی اصلی نگه دارید تا زمانی که باز شود و اگر بسته بندی قابل تحمل باشد، می توانید تا زمان از بین رفتن در همان جا نگه دارید.

روش نگهداری میوه ها و سبزیجات

سبزیجات را با سبزیجات و میوه ها را با میوه ها نگهداری کنید. میوه ها و سبزیجات گازهای مختلفی را به وجود می آورند که می توانند، باعث سرعت بخشیدن در خراب شدن دیگری شوند. دو مکتب فکری مختلف در مورد شستشو قبل از نگهداری وجود دارد. برخی گفته اند: تا زمانی که شما آماده استفاده از آن ها نباشید، نباید هیچ محصولی را بشویید، زیرا شستن آن باعث می شود سبزیجات و میوه ها زودتر خراب شوند. اما اخیراً گزارش هایی مبنی بر شستشوی محصولات گیاهی در آب و سرکه، باعث افزایش عمر این مواد غذایی می شود.

به احتمال زیاد در مورد موارد مختلف متفاوت است. برای مثال شستشوی انواع مختلف توت با سرکه بسیار شگفت انگیز است و عمر آن ها را بیشتر می کند، اما شستن سیب زمینی اصلا خوشایند نیست عمر سیب زمینی را کوتاه تر می کند. شما می توانید، تحقیقات بیشتری انجام دهید و حتی آزمایش کنید تا ببینید چه کاری برای نگهداری مواد غذایی مفید است.

چگونگی نگهداری مواد باقیمانده؟

مواد کنسرو شده باقی مانده را نباید در قوطی های اصلی آن ها نگهداری کنید. به جای آن در ظروف ثابت قرار دهید. مواد غذایی باقیمانده از وعده های غذایی را درون ظروف محکم و در یخچال ظرف دو ساعت قرار دهید، تا از رشد باکتری ها جلوگیری شود. قسمت های زیادی از مواد غذایی را می توان در ظروف کوچکتر جدا کرد تا بتوان سریعتر سرمایش را انجام داد.

غذاهای باقیمانده باید طی یک هفته استفاده شود. بسیاری از غذاها را می توان منجمد کرد، بنابراین می توان منجمد کردن را به اندازه ی هر فرد منجمد کرد تا از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری شود. کمی تحقیق کنید تا دریابید که آیا غذاهایی که در آن ذخیره می کنید از نظر فریزر بی خطر هستند و بهترین روش گرم کردن مجدد آن ها است یا خیر؟

ذخیره سازی مناسب برای افزایش عمر غذاهای شما و جلوگیری از رشد و آلودگی باکتری ها مهم است. طولانی کردن عمر غذاهای شما نه تنها باعث امنیت شما می شود، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید