به نظر می رسد چنانچه ویروس کرونا در آن حد و اندازه که انتظار می رود مهار نشود تعطیلی مدارس حتی پس از ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت. مشاور آموزش و پرورش این خبر را تایید کرده است.

سلام نو - سرویس اجتماعی: از روزهای نخستی که تاکید مسئولان بر تکذیب خبر تعطیلی مدارس تا پایان اسفند ماه بود رسیده ایم به امروز که خبرها حکایت از آن دارد که ممکن است این تعطیلی تا پایان فروردین و حتی بیشتر هم ادامه پیدا کند.

به گزارش سلام نو، هر چه از شیوع کرونا بیشتر گذشت نه تنها وضعیت عادی نشد بلکه بحران بیشتر و میزان ابتلا به این بیماری افزایش یافت. آموزش و پرورش اما از همان روزهای نخست در برابر درخواست ها برای تعطیل کردن مدارس مقاومت می کرد.

دلیل این امر را می توان تعطیلی های مکرر سال تحصیلی جاری به خاطر آلودگی هوا و بارش برف دانست. نگرانی از عقب افتادن دانش آموزان از سال تحصیلی باعث می شد تا تصمیم به تعطیلی مدارس کمی سخت تر شود. با این وجود تصمیمی که برای تعطیلی مدارس اتخاذ شد از نهادی بالاتر از وزارت آموزش و پرورش و از ستاد فرماندهی مقابله با کرونا اتخاذ شد. در آن روزها فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرده بود وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم نباید مستقلا درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی اظهار نظر کنند.

نکته جالب اینکه در روزهایی که تعطیلی مدارس هنوز اعلام نشده بود و رئیس جمهور قول عادی شدن شرایط را از روز شنبه آن هفته داده بود بسیاری از والدین دانش آموزان در فضای مجازی تاکید کرده بودند اجازه حضور فرزندانشان در مدارس را نخواهند داد.

به نظر می رسد چنانچه ویروس کرونا در آن حد و اندازه که انتظار می رود مهار نشود تعطیلی مدارس حتی پس از ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت.

عبدالرسول عمادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفته اگر پس از ایام نوروز مدارس باز شود دانش آموزان باید پنجشنبه ها هم به مدرسه بیایند تا عقب ماندگی این یک ماه وقفه تا جدی رفع شود. او همچنین گفته اگر مدارس از اول اردیبهشت باز شود  به همین نسبت آزمون‌ها با تاخیر برنامه ریزی می‌شوند و پیشنهاد می‌شود کنکور هم یک تا دو هفته به تعویق بیفتد و نیمه خرداد تا اواخر خرداد را برای آن پیش بینی کردیم.

با این وجود برخی پزشکان پیش بینی کرده اند این ویروس بیش از این ادامه دار باشد که در صورت بروز این اتفاق ممکن است امتحانات با تعویق در فصل تابستان برگزار شود. البته ستاد ملی مدیریت کرونا اختیار دارد که اجازه دهد تقویم آموزشی یا زمان کنکور به تعویق بیفتد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

در این شرایط باید منتظر به تعویق افتادن آزمون کنکور هم باشیم. این در حالی است که آزمون دکترا از زمستان سال 98 به فروردین سال 99 موکول شده بود. با توجه به تغییر احتمالی تقویم آموزشی احتمالا زمان برگزاری کنکور هم با تاخیر همراه خواهد بود.

عمادی در رابطه با نقش معلمان در این ایام گفته برنامه‌ای که طراحی شد و توسط مدیران مدارس مراقبت می‌شود این است که ارتباط معلم و دانش آموز از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برقرار باشد. تا جایی که در استان‌ها رصد شده این ارتباط برقرار است و طوری نبوده که معلمان اقدامی نکرده باشند.

معاون عمرانی استانداری تهران هم از انجام حضور و غیاب مجازی دانش‌آموزان و معلمان توسط آموزش و پرورش خبر داده و گفته مقرر شده آموزش و پرورش در استان تهران با بهره‌ گیری از سامانه‌های موجود خود حضور و غیاب مجازی را انجام دهند و حتی از دانش‌آموزان و معلمان لوکیشن دریافت کنند.

آموزش مجازی برای اولین بار و به خاطر معضل کرونا فوریتی ایجاد کرد که در این سطح گسترده عملیاتی شود. به این خاطر نقصان های زیادی در این مسیر وجود داشت. شاید این تجربه با رفع نواقص در آینده ای نزدیک بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید