سریال هم گناه به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی و حضور ستارگانی نظیر : پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، حبیب رضایی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، هنگامه قاضیانی، مهدی پاکدل از ابتدای اسفند 1398 در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است، با توجه به اینکه سه قسمت از این سریال تا به امروز پخش شده است، اما آمار استقبال تماشای از این سریال بسیار بالا است، به همین مناسبت به بررسی اجمالی این سریال خواهیم پرداخت که در ادامه می خوانید.<br/> 

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : نام برادران کیایی از حدود ده سال پیش و با فیلم متفاوت بعدازظهر سگی سگی روی زبان ها افتاد، جاییکه مصطفی کیایی پس از پانزده سال فعالیت حرفه ای در سینما و تلویزیون تصمیم به ساخت نخستین فیلم سینمایی اش گرفت و بعد از ظهر سگی سگی را با حضور ستارگانی چون مجید صالحی، رضا عطاران و سعید آقاخانی کارگردانی کرد و فیلم نیز در گیشه و اکران با استقبال تقریبا خوب مخاطبان روبرو شد.

محسن کیایی، برادر او نیز نقش کوتاهی در این فیلم داشت و به نوعی شروع فعالیت حرفه ای این بازیگر جوان و با استعداد سینمای ایران با نخستین فیلم برادرش رقم خورد، کیایی بعد از این فیلم، راه و روش فیلمسازی اش در سینمای ایران را پیدا کرد و در دهه ی نود فیلم های موفق و پرفروش و پر مخاطبی را با نام های «ضدگلوله»، «خط ویژه»، «عصر یخبندان»، «چهارراه استانبول» و «مطرب» کارگردانی نمود.

حضور ستارگان سینمای ایران همچون پرویز پرستویی، مهدی هاشمی، بهرام رادان، مصطفی زمانی، هومن سیدی، مهتاب کرامتی، هانیه توسلی، سحر دولتشاهی و الناز شاکردوست در فیلم های کیایی همگی ضامن فروش و موفقیت بالای فیلم های او بودند، درحالیکه فیلم سینمایی مطرب آخرین ساخته ی کیایی توانست لقب پرفروشترین فیلم تاربخ سینمای ایران را به خود اختصاص دهد و موفقیت بزرگی در کارنامه ی هنری این کارگردان سینمای ایران باشد.

کیایی پس از طی این مسیر پر پیچ و خم در سینمای ایران تصمیم به ساخت سریال در شبکه ی نمایش خانگی گرفت، هم گناه عنوان سریالی بود که کیایی اعلام کرد آن را با حضور بازیگرانی خواهد ساخت که قبلا تجربه ی حضور در شبکه نمایش خانگی را نداشته اند و همین امر بر جذاببت و انتظار بالای مخاطبان از هم گناه افزود.

با اعلام اسامی بازیگران هم گناه بسیاری از مخاطبان شبکه ی نمایش خانگی شگفت زده و به نوعی غافلگیر شدند. پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، حبیب رضایی و هنگامه قاضیانی نام هایی بودند که موجب شگفت زده شدن مخاطبان شدند، حضور هدیه تهرانی در یک سریال به تنهایی می توانست ضمانت موفقیت آن سریال باشد، چراکه تهرانی به ندرت و با سختگیری بسیار نقش هایش در سینما را انتخاب می کند و حالا قرار است او را به عنوان یکی از نقش های اصلی یک سریال خانگی ببینیم.

پرویز پرستویی هم نیازی به تعریف ندارد و او سال ها پس از تجربه ی موفق حضور در تلویزیون با سریال های «زیر تیغ» و «آشپزباشی» مجددا با هم گناه به عرصه نمایش خانگی بازگشته است، ضمن اینکه حضور حبیب رضایی در کنار پرویز پرستویی پس از تجربه ماندگار و موفق آژانس شیشه ای خود از دیگر نکات مثبت هم گناه است و رضایی نیز پس از سال ها به عرصه ی نمایش خانگی پای نهاده است.

زوج هنرمند و دوست داشتنی سینمای ایران یعنی رویا تیموریان و مسعود رایگان نیز در هم گناه حضور دارند و کیایی به خوبی توانسته است مجموعه ای از بهترین ها را در سریالش در کنار یکدیگر جمع کند و اثر موفق دیگری را در کارنامه ی هنری اش به ثبت رساند.

نکته قابل توجه دیگر این سریال حضور محسن کیایی به عنوان نویسنده و نیز بازیگر در فیلم است، محسن کیایی همواره یکی از بازیگران ثابت فیلم های برادرش بوده است و در هم گناه ضمن بازیگری، نویسنده سریال نیز هست و فیلمنامه را به همراه علی کوچکی بر اساس طرحی از چیترا نادری به نگارش در آورده اند.

پدرام شریفی، مهدی پاکدل، احسان کرمی، افسانه چهره آزاد، افسانه ناصری و شاهرخ فروتنیان دیگر بازیگرانی هستند که در هم گناه ایفای نقش کرده اند و داستان جذاب و متفاوت هم گناه را پا به پای ستارگان فیلم پیش می برند، هم گناه داستان زندگی مردی به نام فریبرز صبوری با بازی پرویز پرستویی است که به عنوان سرهنگ شاغل در پلیس آگاهی پس از بیست و هشت سال همسر و پسر گمشده اش را پیدا می کند.

هنگامه قاضیانی در نقش لیلا و پدرارم شریفی در نقش پیمان خانواده ی مفقود شده ی فریبرز هستند که او پس از سال ها موفق به یافتن آن ها شده است و تصمیم دارد به پاسخ سوالات مبهم بسیاری که در طی این سال ها او را آزرده اند برسد، فریبرز در طی این سال ها در کنار خانواده اش گذران عمر کرده است، خانواده ی صبوری شامل فرید صبوری و فریده صبوری با بازی مسعود رایگان و رویا تیموریان در یک عمارت زیبا زندگی می کنند که هر کدام از آن ها نیز دغدغه های خاص خودشان را در زندگی دارند.

فریده دو پسر با نام های آرمان و امین با بازی محسن کیایی و احسان کرمی دارد که هرکدامشان دنیای مخصوص به خودشان را دارند و در کنار مادر زندگی می کنند، آرمان یک جوان خوش گذران و سرخوش است که گویا با خانواده مشکلاتی هم دارد و امین نیز یک خواننده جوان و پاپ موفق است که مشغول برگزاری کنسرت هایش می باشد.

خانواده فرید نیز یک خانواده سه نفره معمولی است که در کنار یکدیگر زندگی می کنند، البته دنیای زندگی دخترشان سیما با بازی سوگل خلیق با آن ها تفاوت دارد و دست رد به سینه ی تمامی خواستگارهایش می زند.

هم گناه در واقع روایتگر زندگی خانواده صبوری است که با پیدا شدن لیلا و پیمان پس از سال ها دستخوش تغییر و حوادث بسیاری می شود، در این میان حبیب رضایی در نقش پرویزکوهی و به عنوان برادر لیلا و دایی پیمان نقش بسزایی در این وصال دارد و فریبرز تلاش می کند از طریق پرویز خودش را به پیمان و لیلا نزدیک کند.

اما آنچه مشخص است بی توجهی پیمان به پدری است که او و مادرش را سال های پیش رها کرده است و هیچ حرفی برای زدن با پدرش ندارد، به گفته ی او لیلا نیز مرده است و فریبرز دیگر هیچ حقی در قبال آن ها ندارد، در حالیکه فریبرز پر از سوال مبهم و بدون جواب است و می خواهد به هر طریقی شده است خودش را به همسر و پسرش نزدیک کند، بازی پرویز پرستویی در نقش فریبرز زیبا و قابل احترام است و همچنان نشان از حضور متفاوت این بازیگر پیشکسوت و موفق تلویزیون و سینمای ایران در هم گناه دارد.

کارگردان نیز تلاش کرده است با استفاده از یک داستان جذاب و مخاطب پسند و بازی گرفتن خوب از ستارگانش، هم گناه را به بهترین شیوه ممکن بسازد و رضایت مخاطبانش در شبکه نمایش خانگی را جلب کند، به هرحال هم گناه سریال خوب و خوش ساختی است که تنها با گذشت ٣ قسمت از توزیع و پخش آن در شبکه نمایش خانگی توانسته است نظر مثبت مخاطبان را جلب کند و مخاطب باید هرهفته منتظر قسمت بعدی بماند تا بتواند با داستان جذاب و متفاوت هم گناه پیش رود.

البته عوامل این سریال باید بدانند که رقیب جدی همچون کرگدن را دارند که توانست رکورد مخاطب در شبکه ی نمایش خانگی را بشکند و از سوی دیگر نیز سریال دل توانسته است با گذر از حدود نیمی از داستان سریال نظر مثبت مخاطبان را جلب کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید